شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران

روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران  وجود دارد. در دو دهه گذشته افغانی های مقیم ایران موفق  به گذراندن تحصیلات دانشگاهی در رشته های مختلف و کسب مهارت های ارزشمندی شده اند. این دو عامل می تواند شانس پذیرش افغانی های مقیم ایران در کانادا را افزایش دهد. در ادامه مهاجر نیوز روش های اخذ پذیرش کاری افغانی های مقیم ایران در کانادا را بررسی می کند.

 

مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران

چگونه از ایران به کانادا مهاجرت کنیم ایران یکی از کشورهای اصلی مبدا مهاجران جدید در کانادا است. در اینجا نحوه پیگیری مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا از ایران آورده شده است.ایران یکی از کشورهای اصلی مبدا مهاجران جدید به کانادا است. در سال 2019، قبل از همه‌گیری کووید-19، ایران با بیش از 6000 ایرانی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند، رتبه دهم را در بین کشورهای مبدأ مهاجر کانادا داشته است. پذیرش مهاجران افغانی در کانادا نیز به دلیل تحصیلات بالا، تجربه کاری حرفه ای و مهارت های زبان انگلیسی،برای مهاجرت کاری به کانادا افزایش یافته است.

کانادا به دنبال افزایش سطح مهاجرت خود است که فرصت های بیشتری را برای مهاجرت به اینجا ایجاد می کند. طبق برنامه سطوح مهاجرت تا سال 2023 کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید را بپذیرد که افزایش چشمگیری داشته اس. اکثریت قریب به اتفاق مهاجران طبقه اقتصادی کارگران ماهر هستند، در حالی که بخش کوچکی به عنوان مهاجران تجاری (کارآفرینان و سرمایه گذاران) وارد می شوند. در ادامه به برترین روش های مهاجرت افغانی های مقیم ایران به کانادا عنوان کارگر ماهر اشاره شده است.

1-مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

راه اصلی مهاجرت افغانی های مقیم ایران به کانادا به عنوان کارگران ماهر، اکسپرس اینتری است. کانادا قصد دارد هر سال از حدود 110000 مهاجر جدید از طریق اکسپرس اینتری استقبال کند.اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله ای است.در مرحله اول، باید تأیید کنید که واجد شرایط یکی از سه برنامه مدیریت شده تحت اکسپرس اینتری هستید:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده‌اید، FSWP به احتمال زیاد بهترین راه برای واجد شرایط شدن برای اکسپرس اینتری خواهد بود. پس از تأیید واجد شرایط بودن اکسپرس اینتری، می توانید به مرحله دو بروید.

1-آپلود مشخصات در سایت

در مرحله دوم، مشخصات خود را در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC آپلود می کنید. این سایت نمایه شما را از جمله مواردی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، اینکه آیا قبلاً در کانادا کار کرده اید ویا تحصیل کرده اید، آیا پیشنهاد شغلی کانادایی دارید و اینکه آیا استان یا قلمرو کانادا شما را دعوت کرده است یا خیر ارزیابی می کند. به حوزه قضایی خود مهاجرت کنند.

سپس این سایت بر اساس مشخصات شما از طریق آنچه که سیستم رتبه بندی جامع (CRS) نامیده می شود به شما امتیاز می دهد. شما یک امتیاز CRS دریافت خواهید کرد و سپس وارد مجموعه داوطلبان اکسپرس انتری شوید. این سایت ماهی دوبار قرعه کشی برگزار می کند که در آن از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. داوطلبان که دعوتنامه (ITA) دریافت می کنند2 ماه مهلت دارند تا درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارسال کنند. پس از تایید IRCC شما می توانید وارد کانادا شوید.

2-مزایای اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران

ممکن است بخواهید پس از تایید صلاحیت خود، مزایای ورود به اکسپرس اینتری را در نظر بگیرید. اولین مزیت حضور در استخر این است که به شما شانس دریافت ITA می دهد، در حالی که شانس شما برای دریافت ITA صفر است اگر در استخر نباشید. دوم، حضور در استخر به شما فرصتی برای دریافت نامزدی استانی می دهد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد PNP به زیر مراجعه کنید). شما 600 امتیاز CRS اضافی با نامزدی استانی دریافت می کنید که اساساً تضمین می کند که ITA دریافت خواهید کرد. سوم، حضور در استخر به شما فرصتی برای دریافت یک پیشنهاد شغلی می دهد که می تواند منجر به 50 یا 200 امتیاز اضافی CRS شود.

 

2-برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه نامزدهای استانی (PNP) دومین راه افراد مقیم ایران برای پیگیری مهاجرت کارگران ماهر به کانادا است.کانادا در مجموع دارای 10 استان و 3 قلمرو است. 9 تا از این استان ها و 2 قلمرو PNP را اداره می کنند. این برنامه این استان ها و مناطق را قادر می سازد تا معیارهای انتخاب مهاجرت طبقه اقتصادی خود را ایجاد کنند. داوطلبانی که شرایط را دارا باشند و درخواست آنها تأیید شود گواهی نامزدی استانی دریافت می کنند. سپس از این گواهی برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم خود در IRCC استفاده می کنند.

اگر می خواهید PNP را دنبال کنید، می توانید در مورد استان مورد نظر خود تحقیق کنید و سپس مستقیماً به PNP آنها درخواست دهید. همچنین، همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید با ورود به استخر اکسپرس اینتری، برای PNP مورد توجه قرار بگیرید. استان‌ها اغلب از کاندیداهای اکسپرس انتری که معیارهای آنها را برآورده می‌کنند دعوت می‌کنند تا برای PNP خود درخواست دهند. همانطور که اشاره شد، پذیرش این دعوت برای داوطلبان اکسپرس انتری بسیار ارزشمند است، زیرا این یک بلیط برای اقامت دائم است.

 

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران از طریق کار

 

3-سایر گزینه های مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران

کبک به عنوان تنها استان فرانسوی زبان کانادا، این اختیار را دارد که سیستم مهاجرتی خود را اداره کند. کبک سومین مسیر پیشرو برای کارگران ماهر است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. داشتن مهارت کامل در زبان فرانسه برای گرفتن اقامت در استان ها لازم است. اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده اید، برنامه کارگران ماهر منظم کبک (QSWP) احتمالاً بهترین گزینه شما برای مهاجرت به کبک است. این کاملا مشابه اکسپرس انتری  (FSWP) عمل می کند. اولین مرحله تایید شرایط شما است و سپس بر اساس مشخصات خود امتیاز دریافت کنید.کبک پس از بررسی مشخصات افرادی که امتیاز بیشتری دارند را انتخاب می کند تا مراحل مهاجرت بعدی را سپری کنند. پس از تایید کبک، درخواست اقامت دائم را به IRCC ارسال می کنید.

کانادا همچنین بسیاری از برنامه‌های کارگران ماهر دیگر را دارد که ماهیت کوچک‌تری دارند، زیرا با هدف کمک به رفع نیازهای بازار کار در مناطق و صنایع خاص انجام می‌شوند. کارگران ماهر علاقه مند به مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا یا نیوبرانزویک می توانند برای AIP درخواست دهند. در این رابطه مطالعه مقاله فرصت های شغلی آلمان برای اتباع افغانی پیشنهاد می شود.

 

4-مسیرهای تحصیلی مهاجرت به کانادا برای افغانی های مقیم ایران

کانادا به دنبال تشویق دانشجویان بین المللی خود به ماندن در این کشور به عنوان مقیم دائم است. در سال 2019، کانادا بیش از 640000 دانشجوی بین المللی داشت. ایران با نزدیک به 15000 دارای مجوز تحصیلی کانادا، هفتمین منبع اصلی دانشجویان خارجی کانادا بود.

زمانی که دانشجویان خارجی تحصیلات خود را در کانادا به پایان برسانند، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شوند. PGWP به فارغ التحصیلان بین المللی این امکان را می دهد که تجربه کار حرفه ای کانادایی را برای حداکثر سه سال به دست آورند. این تجربه می تواند درخواست های اقامت دائم فارغ التحصیلان را تقویت کند. داشتن تحصیلات و تجربه کاری در کانادا منجر به امتیازات CRS اکسپرس انتری بیشتر می شود. همچنین از طریق بسیاری از جریان‌ها از جمله PNP، جریان‌هایی که توسط کبک، AIP و دیگران اداره می‌شوند، پاداش دریافت می‌کند.

مزایای تحصیل در کانادا

برای مثال، چنین تجربه‌ای برای نشان دادن قابلیت داشتن شرایط، شانس ورود سریع به (CEC) افزایش می‌دهد. مزایای قابل توجه دیگری برای پیگیری مسیر مطالعه وجود دارد. شما می توانید تحصیلات با کیفیتی در کانادا کسب کنید که توسط کارفرمایان کانادایی به رسمیت شناخته شده است. همچنین می توانید مدرک آیلتس، تافل و … در زبان انگلیسی و مدارک زبان فرانسوی خود را آماده کنید. علاوه بر این، شما می توانید برای تکمیل درآمد و پیشرفت شغلی خود، در طول تحصیل و پس از تحصیل، تجربه کاری کانادایی کسب کنید.

در این مقاله سعی شد روش های مختلف مهاجرت افغانی های مقیم ایران به کانادا به صورت مختصر بررسی شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید سوالات خود را کامنت کنید.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1922
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام چه رشته آیی برای محاجرت خوبه به جز
رشته ادبیات و علوم انسانی
رشته علوم و معارف اسلامی
رشته ریاضی فیزیک
رشته علوم تجربی
لطفاً کمکم کنید

ادبیات و علوم انسانی

علی رضا هستم

کارگری

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
4
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x