پنج‌شنبه 3 عقرب 1403 برابر با Thursday, 24 October , 2024
جستجو
Close this search box.

با توجه به پیگیری های فراوان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در رابطه با بخشنامه ثبت نام دانشجویان اتباع خارجی ساکن ایران شامل دانشجویان شهریه پرداز پذیرفته شده از کنکور و یا سوابق تحصیلی بندهایی از «شیوه نامه پذیرش و ثبت نام غیر بورسیه اتباع غیر ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ جهت استحضار و اقدام مقتضی متذکر می گردد.

مطابق تبصره ۱ ماده ۵ شیوه نامه کلیه متقاضیان تحصیل ورودی آزمونهای سراسری که فاقد گذرنامه می باشند پذیرش اولیه شده و از آنها در اولین نیمسال تحصیلی ثبت نام مشروط بعمل می آید. بدیهی است پس از انجام تشریفات قانونی خروج از کشور و صدور گذرنامه و اخذ روادید و اقامت تحصیلی در نیمسال بعدی از دانشجو ثبت نام قطعی بعمل خواهد آمد و ادامه تحصیل دانشجو منوط به ارائه مدارک مذکور میباشد دانشجو موظف است کلیه مراحل اخذ گذرنامه، روادید و اقامت تحصیلی را
حداکثر تا پایان نیمسال دوم سال پذیرش انجام دهد

لذا با عنایت به فراگیری مسئله تنوع مدارک هویتی اتباع افغانستانی مقیم متقاضی ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاههای کشور و همچنین درخواست سفارت کشور افغانستان مبنی بر ایجاد مهلت برای دانشجویان افغانستانی مقیم ذیل یادداشت شماره ۳۴۵۰ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ در پیوست نامه شماره ۷۲۶/۲۱۸۳۹۸۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ وزارت امور خارجه ج.ا… با ثبت نام دانشجویان افغانستانی با مدارک اقامت معتبر برای فقط یک ترم تحصیلی موافقت میگردد. بدیهی است انتظار می رود که دانشجویان مطابق ضوابط یاد شده نسبت به درخواست گذرنامه معتبر اقدام نموده و همچنین سفارت افغانستان نسبت به تامین این امر قانونی در مهلت یاد شده اقدام عاجل را مبذول دارد.

همچنین بر اساس بند ۳ بخشنامه شماره ۴۱/۱۲/۴۹۰۶۷ مورخ ۱۳۸۸/۰۶/۰۳ داوطلبان تبعه افغانستان که دارای دیپلم از افغانستان میباشند مدارک آنان باید ممهور به مهر تایید وزارت معارف افغانستان، وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل باشد.

در پایان متذکر می گردد که صدور مدرک دانش آموختگی برای دانشجویان اتباع مطابق قانون منوط به داشتن گذرنامه معتبر با ویزای تحصیلی میباشد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7898
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x