جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ برخی رسانه ها از توقف کمک مالی به پناهندگان در یونان از می سال جاری به این سو، خبر داده اند. مسئولان مربوطه ی یونان در مقابل این مسئله و نیز مسئله ی عدم رسیدگی به درخواست های پناهندگی و اداری پناهندگان، سکوت اختیار کرده اند.

سازمان های امدادرسان به پناهندگان در این کشور گفتند که کمک های نقدی از سمت دولت یونان به پناهندگان متوقف شده است. رئیس سازمان شورای مهاجران در یونان گفت: شرایط پیش آمده باعث می شود که پناهندگان در وضعیت گروگان گیری قرار بگیرند.  کمک های نقدی به آنان دیگر به آسانی پرداخت نمی‌شود.

پیشتر انجمن مرکز حقوقی لسبوس در ۱۷ سپتامبر در یک بیانیه مطبوعاتی به این موضوع اشاره کرده بود. در این گزارش آمده است: «این وضعیت هزاران تن از جمله خانواده ها و افراد آسیب پذیر را تحت تاثیر قرار داده است.»

طبق آمار کمیسیون اروپا در حال حاضر در یونان حدود ۶۰۰۰۰ پناهجو حضور دارند. اکثریت آنها در کمپ های یونان زندگی می‌کنند. هرچند کمک هزینه نقدی ماهانه برای پرداخت اجاره خانه و مواد خوارکه استفاده نمی‌نشود، زیرا مهاجران این امکانات را در کمپ ها دارند اما برای برای انجام مراحل اداری به این پول نیاز دارند.

لفتریس پاپاگیاناکیس توضیح می‌دهد: «درست است که وضعیت فاجعه آمیز نیست، به این معنا که مهاجران در خیابان نیستند، سقفی بالای سر خود دارند و غذا دریافت می‌کنند. اما برای رفت و آمد جهت انجام مراحل اداری نیاز به پول دارند. مهاجران در جاهای دورافتاده از ادارت دولتی زندگی می‌کنند و از محل اداری بسیار فاصله دارند. اگر یک مهاجر یک وعده ملاقات اداری را از دست بدهد از تمام این امکانات به دور می‌ماند و دوسیه پناهندگی او رد می‌شود.»

کمک نقدی «راه نجات حیاتی»

در یونان، مهاجران در کمپ‌ ها به تعداد اندکی از بس‌ها دسترسی دارند زیرا این کمپ ها در مناطق روستایی یا حومه‌های دوراز شهرموقعیت دارند. وسایل نقلیه عامه به ندرت پیدا می‌شود. لفتریس می‌افزاید: «مهاجران باید برای انجام مراحل اداری[از کمپ بیرون] بروند. بنابراین پرداخت نکردن کمک های نقدی می‌تواند عواقب جدی به آینده آنها داشت باشد.»

انجمن شورای حقوقی لسبوس در بیانیه‌ای خود نوشت: «آنها دیگر توان پرداخت تاکسی را ندارند. این کمک مالی حتی “یک راه نجات حیاتی” است.»

وزارت مهاجرت یونان در این باره سکوت اختیار می‌کند. مرکز حقوقی لسبوس می‌افزاید که «علی‌رغم درخواست‌ها، مقامات آتن به سؤالات آنها پاسخ نداده‌اند، به ویژه برای توضیح دلایل قطع کمک های نقدی به مهاجران. چرا این کمک نقدی به نیازمندان پرداخت نمی‌شود، آیا این یک مشکل فنی یا لوژیستیکی است؟»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7939
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x