پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از دست قاچاقچیان انسان

افزایش مهاجرت افغان ها به ایالات متحده آمریکا

اخیرا تعداد پناهجویانی که به طور غیر قانونی از مرز مکزیک به ایالات متحده آمریکا وارد می شوند بسیار افزایش داشته است.

پناهندگان با طی کردن مسیری هزاران کیلومتری در جنگل ها و راه های صعب العبور کشور های آمریکای جنوبی ، خود را به ایالات متحده می رسانند. آنان از خطرات مهاجرتشان تعریف می کنند از و این که قاچاقیان انسان چطور پناهندگان را در نیمه ی راه های خطرناک رها می کنند.

عمران ولی زاده از پناهجویان افغانستانی که این راه را طی کرده است گفت:در طول راه به برخورده است که در جنگل رها شده بودند ، کودکان چیزی برای خوردن نداشتند.

او که حالا به آمریکا رسیده و در تلاش است تا با طی مراحل درخواست پناهندگی اش زندگی تازه ای را اینجا آغاز کند می گوید که دشواری های آغاز زندگی در آمریکا هم کم نیست.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان در 15 آگوست 2021 حدود 80 هزار شهروند افغانستانی در قالب برنامه ی خروج و تخلیه از افغانستان به ایالات متحده منتقل شدند.

اما آمار دقیق یا تخمینی از آن عده افغان هایی که غیر قانونی از مکزیکو وارد ایالات متحده می شوند در دست نیست. مقام های اداره مهاجرت آمریکا نیز در این باره معلوماتی نداده اند.

مجلم اجمل ادیب پناهجوی افغان بیشتر از یک ماه می شود که از طریق مکزیکو و به گونه غیر قانونی به ایالات متحده آمریکا آمده است. او می گوید که تا کنون از هیچ خدماتی مستفید نشده است.

ادیب به گفته ی خودش با قوانین آمریکا ناآشنا است و به هر نهادی که مراجعه می کند، می گوید که غیر قانونی وارد آمریکا شده اما به او کمکی ارائه نمی شود.

حشمت صدیقی مشاور امور مهاجرت می گوید که روزانه پنج تا 10 پناهجوی افغان که غیر قانونی داخل آمریکا شده اند برای دریافت کمک و مشاوره به دفتر او مراجعه می کنند.

آقای صدیقی می گوید که یک تعداد پناهجوی افغان که اجازه اقامت دو ساله در ایالات متحده را دریافت کرده اند نیاز دارند که اسناد شان را طی مراحل کنند و به محکمه مراجعه کنند.

با این حال شماری از نهادهای خیریه از جمله نهاد المصباح برای شماری از این پناهجویان خدمات ابتدایی را مهیا می کند.

جعفر واحدی هماهنگ کننده در دفتر المصباح می گوید که اداره او با این پناهجویان در قسمت سر پناه و لوازم خانه کمک می کند.

افغان ها در حالی به مهاجرت غیر قانونی به ایالات متحده رو آورده اند که شمار زیادی از افراد واجد شرایط برنامه ویژه خاص مهاجرت به آمریکا در داخل و بیرون افغانستان منتظر طی مراحل اسناد شان و سفر به آمریکا اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1887
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x