جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ روزنامه گاردین از رفتار خشونت آمیز ماموران مرزی کرواسی با پناهجویان که قصد رد شدن از مرزهای این کشور را داشته اند، خبر می دهد. این روزنامه در مطلبی عکسهایی از وسایل و اسناد و تلفن های سوخته ی مهاجران را منتشر کرد و نوشت که در مواردی نیز زنان مهاجر با ازار و اذیت جنسی مواجه بوده اند.

سازمان نونیم کیچن این تصاویر را به گاردین ارسال کرده است. گاردین در توضیح این عکس ها آورده که این ها «نشانه‌های از خشونت شدید علیه مهاجران در مرزهای اتحادیه اروپاست.»

طبق گزارشات رسیده، اکثر پناهجویانی که از افغانستان، شمال افریقا و نیز خاورمیانه برای ورود به اروپا سعی در عبور از مرزهای کرواسی دارند، به وسیله ی ماموران مرزی این کشور بازداشت و بازپرسی می شوند و پس از سرقت وسایل شان، با رفتاری خشونت آمیز به بوسنی بازگردانده می شوند.

روزنامه با استناد بر گزارشی که از سازمان غیر دولتی نو نم کیچن دریافت کرده نوشته که این سازمان هشت مکان در مناطق مرزی را ردیابی کرده که در آن مقامات پولیس کرواسیا، تیلفون‌ها، وسایل شخصی و اسناد مهاجران را سوزانده‌اند.

در گزارش گفته شده که برخی از تیلفون‌های سوزانده شده احتمالاً حاوی تصاویری از خشونت‌های پولیس کرواسیا بوده‌اند که توسط پناهجویان گرفته شده بودند.

اعضای سازمان نو نیم کیچن در پایان ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴ به مرز بوسنیا و کرواسیا سفر کرده‌اند تا شواهدی از آتش زدن وسایل و اسناد مهاجران عقب رانده شده از مرز کرواسیا را جستجو کنند.

این سازمان موفق شده مناطقی را که از آنجا مهاجران عقب زده شده ببیند و تصاویری از کارت‌های شناسایی، و بکس‌های نیمه سوخته، صدها تیلفون، کفش، عینک، اسناد رسمی دولتی و دیگر وسایل مورد استفاده مهاجران را تهیه کند.

آزار جنسی یک زن مراکشی باردار

سازمان در گزارش خود نوشته که در دسمبر ۲۰۲۳، یک زن ۲۳ ساله و باردار مراکشی گفته است که توسط افسران کرواسیا مورد آزار جنسی قرار گرفته و سپس ماموران مرزی وسایل او و همراهانش را سوختانده‌اند.

این زن که به همراه همسرش، یک زن دیگر و سه کودک سفر می‌کرده  گفته است که یک مرزبان او را تحت بازرسی خشن قرار داده و با دست زدن به اندام تناسلیش، او را تهدید به تجاوز جنسی کرده است.

در یک مورد دیگر در نومبر ۲۰۲۳ چهار مرد مراکشی توسط افسران پولیس مورد لت و کوب قرار گرفتند و سپس وسایل آنها را سوزاندند.

کرواسیا پیوسته از سوی سازمان‌های حمایت از مهاجران و رسانه‌ها متهم به خشونت با مهاجران شده اما دولت این کشور همواره این اتهامات را رد کرده است. سازمان نو نیم کیچن گفته است که اسناد خود را در اختیار گزارشگر سازمان ملل در مورد شکنجه  قرار داده است.

یک سخنگوی وزارت داخله کرواسیا این اتهامات را رد کرده و قاچاقبران انسان و خود مهاجران را به سرقت و سوزاندن اسناد شان متهم کرده است.

در سال ۲۰۲۱، دادگاه حقوق بشر اروپا پولیس کرواسیا را مسئول قتل یک دختر شش ساله افغان دانست که همراه با خانواده‌اش به صربستان عقب رانده شدند. این دختر هنگام عبور از مرز زیر قطار شد و جان داد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8187
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x