جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجر غیرقانونی در فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پلیس فرانسه ۱۶ پناهجو را در مناطق مرزی بین فرانسه و ایتالیا در محل بار یک ماشین باری یافت. تقریبا 12 نفر از این پناهجویان زیر سن قانونی هستند. سران فرانسه از ماه ها پیش تا به حال کنترل مرزی را افزایش داده اند تا از عبور پناهجویان غیرقانونی از ایتالیا به کشورشان پیشگیری نمایند.

پنجشنبه گذشته صاحب این کامیون که از ایتالیا به سمت فرانسه در حرکت بود در جاده‌ای به مقصد پن میرابو، صداهایی را از قسمت عقبی کامیونش شنید و به پولیس اطلاع داد. اندکی بعدتر، در نتیجه بازرسی پولیس، ۱۶ مهاجر ساحل عاجی، گینه‌ای، افغان و لیبریایی در کامیون پیدا شدند.

بنابر گزارش، حدود ۱۲ تن از این مهاجران که زیرسن بودند به اداره کودکان و خانواده سپرده شدند اما شش مهاجر دیگر، احضار نامه فرمانداری پولیس را دریافت کردند.

مقام‌های فرانسوی به تازگی کنترل در مرز فرانسه با ایتالیا را تشدید کرده‌اند. در ماه اپریل، نخست وزیر فرانسه از اعزام ۱۵۰ پولیس و ژاندارم به منطقه خبر داده بود. در ماه می نیز، مقام‌ها اعلام کردند که برای کنترول بیشتر مرزها از درون استفاده خواهند کرد.

فرمانداری پولیس آلپ ماریتیم در نیمه جون گفته بود که از آغاز سال تا نیمه جون ۱۳۳۹۵ مهاجر در مرزها دستگیر و به مقام‌های ایتالیایی تحویل داده شده‌اند. به گفته مقام‌ها این رقم نسبت به همین دوره در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این درحالیست که هر مهاجر چندین بار برای عبور از مرز تلاش می‌کند و معمولاً نیروهای پولیس، یک فرد را چندین بار رد مرز می‌کنند.

در اوایل ماه اگست، سازمان داکتران بدون مرز در گزارشی نوشت که مقام‌ها در مرز با ایتالیا مهاجران را بدون تفکیک و به گونه سیستماتیک اخراج می‌کنند. بر اساس گزارش، در میان اخراج شدگان مهاجران زیرسن هم وجود دارند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5354
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x