شنبه 6 سرطان 1405 برابر با Saturday, 27 June , 2026

فاشیست نباشیم! از کدام یارانه به مهاجرین افغانستانی صحبت می‌کنیم؟!

محمد سمیع‌پور، کارشناس مسائل افغانستان و مستندساز: افغانستانی‌ها هم پول می‌دهند سوار مترو می‌شوند؛ چه کنند؟ پیاده بروند؟ این چه رویکرد نژادپرستانه‌ای است که عکس‌شان را در مترو می گیرند و می گویند مگر اینجا قندهار است؟

چرا یک مقام محلی ما باید بگوید افغانستانی‌ها نمی‌توانند از نانوایی نان بخرند؟ مگر دهه شصت میلادی آمریکا است؟

یارانه‌ای که مهاجرین مصرف می‌کنند یک بخشی از آن بنزین و بخشی آرد است؛ در حوزه های دیگر با سیاست‌های تعدیل اقتصادی که همه چیز دارد آزادسازی قیمت می‌شود.[پس یارانه‌ای وجود ندارد که مهاجر بخواهد از آن استفاده کند]

در مورد بنزین، ببینید چقدر افغانستانی‌ها ماشین شخصی دارند؛ خیلی آمار پایین است. اینکه آمار شفاف اعلام نمی‌شود به خاطر منافع شخصی است.

این حرف‌هایی که بعضاً زده می‌شود کاملاً با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد است، کاملاً با فرهنگ ایرانی، اسلامی ما در تضاد است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی

آیا می‌خواهید برنامک خبرگزاری مهاجر را نصب کنید؟

0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x