شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
شغل های المان

امروزه یکی از بزرگترین مشکلات شرکت های آلمانی، فرصت های شغلی ای است که بلا استفاده مانده و همچنین پیدا کردن نیروی ماهر و متخصص، که باعث شده بسیاری از  فرصت های شغلی در صنایع این کشور بلااستفاده بماند. این مسأله از اواخر دهه هشتاد میلادی تاکنون در این کشور بی سابقه بوده و امروزه به دغدغه بزرگ مدیران اقتصادی و سیاسی این کشور تبدیل شده است. به نظر صاحب نظران، اگر راهکاری برای این مسأله ارائه نشود به احتمال بسیار زیاد توسعه اقتصادی و رفاه در این کشور پیشرفته اروپایی با رکود روبرو خواهد شد.

سختی یافتن نیروی کار ماهر و ورزیده در بسیاری از عرصه ها

یکی از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی بازار کار  و حرفه در آلمان، الکساندکوبیس معتقد است با وجود این که افزایش بیکاران پس از همه گیری بیماری کرونا کاهش یافته، اما هم چنان مراکز شغلی تقریبا در تمام مناطق آلمان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

اکثر این فرصت های شغلی نیازمند نیروی کار آموزش دیده است که در دوره همه گیری بیماری کرونا، مساله آموزش کارگران مورد غفلت واقع شده است. امروزه در آلمان برای تقریبا هر 140 فرصت شغلی فقط 100 نیروی مناسب جذب می گردد و بقیه فرصت های شغلی بلااستفاده می ماند که به کاهش تولید و کاهش سرانه ملی این کشور می انجامد.

ناگفته نماند که داده های این محقق براساس گزارش های مستمر مراکز اشتغال است که به این موسسه تحقیقاتی ارسال می شوند. کارهای تحقیقاتی این موسسه در بازه های زمانی سه ماهه صورت می گیرد و نتایج آن جهت استفاده مدیران صنعتی و سیاستمداران آلمانی برای بهبود اوضاع به طور منظم منتشر می گردد.

 

منبع خبر :سایت خبری دویچه وله فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=544
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x