شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مدیر اقتصادی سازمان ملی مهاجرت ایران اظهار داشت: در قدم اول ساماندهی اتباع، کارت هوشمند شناسایی اتباع افغانستانی که دارنده کارت آمایش هستند صادر شده و در آینده نزدیک به صاحبان شان تحویل داده می شود.

محسن دودانگه در این رابطه گفت: سازمان ملی مهاجرت از زمان شکل‌گیری و تأسیس به دنبال ایجاد بسترهای الکترونیکی و حکمرانی هوشمند برای اتباع بوده است.

بعد از احراز هویت و ثبت اطلاعات در سامانه هوشمند مهاجران و اتباع خارجی، کارت شناسایی هوشمند، چندکاربردی و جامع به هریکی از اتباع برای گرفتن خدمات از دستگاه‌ها و سازمان‌ها تحویل داده می‌شود.

این کارت به عنوان شناسنامه الکترونیکی اتباع و مهاجران خارجی ارائه می‌شود که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، محل اقامت، نوع اقامت و ملیت است.

شناسه هویتی اتباع، از روی شناسه سیم‌کارت به یکدیگر متصل می‌شوند. یکی از اهداف کارت هوشمند، در زمینه ارائه خدمات سازمان‌یافته به اتباع خارجی است.

از دیگر اهداف این سامانه ارائه خدمات به صورت سازمان‌یافته، هوشمند و مکانیزه است. تمامی کارت‌ها،‌ برگه‌ها و دفترچه‌هایی که تاکنون برای امور مختلف در اختیار اتباع قرار می‌گرفت قرار است در قالب این کارت که حاوی کد 10 رقمی است ارائه خدمات کند.

کارت آمایش، مدرکی برای تأیید اقامت اتباع بوده و در هر مرحله اقامت دارندگان این کارت به مدت یک سال تمدید می‌شود. دارندگان کارت آمایش، اقامت قانونی ایران را داشته و می‌توانند از مزایای کارت آمایش از جمله برخورداری از حقوق شهروندی استفاده کنند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5492
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x