شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

کشور افغانستان طی سال های اخیر با شرایط نامساعدی همراه بوده است و اصلا مناسب زندگی، کار و حتی تحصیل نیست به همین خاطر اتباع به فکر مهاجرت به کشورهای خارجی هستند. کشور آلمان یکی از کشورهایی است که به خاطر ویژگی های بسیار عالی که برای زندگی دارد مورد توجه اتباع قرار گرفته است. در سال‌های اخیر به ویژه در سال ۲۰۲۳، آلمان به عنوان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته شناخته شده است و به دلیل نیاز به نیروی کار متخصص، همواره از نیروی کار خارجی استقبال می‌کند. از این رو، امکان مهاجرت کاری برای عموم از طریق اخذ ویزای کاری آلمان و روش‌های دیگر ایجاد شده است و حتی امکان اقامت دائم در این کشور نیز وجود دارد.

برای اخذ ویزای کار آلمان باید یک جاب آفر در اختیار داشته باشید تا به واسطه این جاب آفر بتوانید اقدام به دریافت ویزای کاری کنید.

❌❌❌ جاب آفر آلمان چیست؟

🔸جاب آفر آلمان در واقع همان پیشنهاد کاری است که متقاضی در خارج از آلمان از یک کارفرمای آلمانی در داخل آلمان دریافت می‌کند. این پیشنهاد کاری عملاً مهمترین و اصلی ترین عامل برای دریافت ویزای کاری آلمان است. بدون جاب آفر آلمان، تنها از طریق جاب سیکر آلمان می‌توانید برای اشتغال در این کشور اقدام کنید. با دریافت جاب آفر آلمان می‌توانید ویزای کاری دریافت کرده و سپس برای اخذ اقامت کاری این کشور اقدام کنید. یکی از بهترین مزایای این روش، دریافت اقامت دائم آلمان و تابعیت آلمان پس از چند سال کار در این کشور است.

📌 شرایط اخذ ویزای کاری (جاب آفر) آلمان برای افغان ها

🔸یکی از مهمترین شرایط برای دریافت جاب آفر آلمان سابقه کاری و مدرک تحصیلی است. البته به عنوان یک متخصص، سابقه کاری شما باید در راستای شغلی باشد که می‌خواهید در آلمان به آن مشغول شوید. از جمله مهترین شرایط برای اینکه بتوانید به راحتی پیشنهاد کاری آلمان را دریافت کنید به شرح زیر است:

✅ حداقل مدرک لیسانس مرتبط با شغل درخواستی

✅ حداقل سابقه کاری 3 ساله مرتبط به رشته تحصیلی

✅ شرایط سنی بین 25 تا 45 سال

✅ حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5.5 یا زبان آلمانی سطح A2

🔸اگر مدرک لیسانس ندارید نگران نباشید چرا که می‌توانید از طریق مدرک فنی حرفه‌ای نیز برای دریافت پیشنهاد شغلی این کشور اقدام کنید. البته مدرک فنی حرفه‌ای شما باید از موسسه‌ای معتبر و مورد تأیید باشد و در همان زمینه نیز دارای سابقه کاری تخصصی باشید.

📌مراحل دریافت ویزای کاری (جاب آفر) آلمان برای افغان ها

🔸جستجوی کار:

اولین مرحله برای دریافت جاب آفر، جستجوی کار در آلمان است. برای این کار، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کنید، از جمله: وب‌سایت‌های کاریابی آلمانی، مانند Indeed, StepStone, و LinkedIn شبکه‌های اجتماعی، مانند LinkedIn و Xing شرکت‌های کاریابی بین‌المللی نمایشگاه‌های کاریابی.

🔸ارسال رزومه:

پس از یافتن شغل مورد نظر، باید رزومه خود را به کارفرمای آلمانی ارسال کنید. رزومه شما باید به زبان آلمانی بوده و اطلاعات مهمی مانند سوابق تحصیلی، سوابق کاری، مهارت‌ها و اهداف شغلی شما را در بر داشته باشد.
برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کنید، از جمله: کتاب‌ها و مقالات آموزشی، سایت‌های کاریابی، نمونه رزومه‌های آماده.

🔸مصاحبه کاری:

اگر رزومه شما مورد قبول کارفرما قرار بگیرد، برای مصاحبه کاری دعوت خواهید شد. مصاحبه کاری، یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت جاب آفر است. در این مصاحبه، باید توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به کارفرما نشان دهید.

🔸دریافت جاب آفر:

اگر در مصاحبه کاری موفق شوید، کارفرمای آلمانی برای شما جاب آفر ارسال خواهد کرد. جاب آفر، یک سند رسمی است که در آن، حقوق، مزایا، و شرایط شغلی شما مشخص می‌گردد.

🔸پس از دریافت جاب آفر، باید آن را بررسی کنید و در صورت موافقت با شرایط آن، آن را امضا کنید. سپس، باید مدارک مورد نیاز را برای دریافت ویزای کار آلمان آماده کنید.

پرسش های رایج درباره ویزای کاری به آلمان

📌 آیا با داشتن جاب آفر، دریافت ویزای کار آلمان قطعی است؟

🔸داشتن جاب آفر شانس اخذ ویزای کار را بیشتر می‌کند اما دریافت ویزای قطعی نیست و تضمینی مبنی بر دریافت ویزا وجود ندارد .

📌 همسر افرادی که با جاب آفر، ویزای کار آلمان را می گیرند، حق کار کردن در آلمان را دارد؟

🔸بله، همسر فرد متقاضی، می‌تواند به طور تمام وقت در آلمان مشغول به کار شود.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7207
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x