یکشنبه 30 ثور 1403 برابر با Saturday, 18 May , 2024
جستجو
Close this search box.
آزمایش سن مهاجران در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سران بریتانیایی از انجام آزمایش سن پناهجویان کمتر از 18 سال خبر دادند. این تصمیم دولت انگلیس پس از این گرفته شد که یک مرد با 41 سال سن خود را به عنوان پناهجوی کمتر از 18 سال معرفی کرده بود.

رابرت جنریک وزیر مهاجرت انگلیس می گوید: افرادی را که سعی دارند از سیستم سوء استفاده کنند را تحریم می کنیم. این عضو حزب محافظه‌کار روز سه‌شنبه اعلام کرد که آزمایش‌های علمی برای تعیین سن مهاجرانی که ادعا می‌کنند زیر سن قانونی هستند، قبل از پایان سال جاری انجام می‌شود.

در بریتانیا پروسه پناهجویان زیر سن بر خلاف پناهجویان بزرگسال که باید ماه ها منتظر بمانند، زود تر بررسی می‌شود. افراد زیر سن قانونی از کمک فوری مقامات بهره مند می‌شوند و مستقیماً به مراکز تخصصی منتقل می‌گردند.

رابرت جنریک گفت که وزارت مهاجرت کشور ارزیابی سن را “بسیار جدی” می‌گیرد. به گفته او کسانی که از این سیستم استفاده می‌کنند در واقع “کودکان واقعی” را در معرض خطر قرار می‌دهند.

پیش از این یک مهاجر افغان بنام لونگین عبدالرحیم زی که به حبس ابد در بریتانیا محکوم شده است، نیز خود را ۱۴ ساله معرفی کرده بود اما در واقع ۲۰ ساله بود.

لونگین، توماس رابرتز ۲۱ ساله را در مارچ سال ۲۰۲۲ در شهر بورنمنت بریتانیا به قتل رساند. وی نیز متهم به قتل دو تن دیگر در صربستان بود اما از این کشور فرار کرد و به انگلستان آمد. این مهاجر افغان نیز در صربستان به ۲۰ سال حبس غیابی محکوم شده است.

گرفتن اشعه ایکس از دندان و MRI زانو

وزیر مهاجرت بریتانیا که از حزب محافظه‌کاران است به نمایندگان مجلس گفت که ارزیابی‌های صحی، که قرار بود شامل عکس‌برداری با اشعه ایکس یا ام آر آی باشد، علاوه بر این آزمایش‌های موجود، مطالعات رفتاری و زبان‌شناختی نیز انجام خواهد شد. در حالی که در جنوری سال روان، برای تعیین سن، تنها گرفتن عکس از عقل دندان و اشعه ایکس از مچ دست و همچنین ام آر آی زانو توصیه شده بود.

به گزارش دیلی میل، این اعلامیه دولت، خشم برخی از داکتران را بر انگیخت که با استفاده از اشعه ایکس به دلایل غیرصحی مخالف هستند. در سال ۲۰۲۱، یک سازمان برای مراقبت های صحی دندان در بریتانیا گفته بود که با استفاده از اشعه ایکس دندان برای تعیین سن پناهجویان به شدت مخالف است.

چند روز پیش، رابرت جنریک وزیر امور مهاجرت در بریتانیا دستور حذف تصاویر کارتونی از دیوار یک مرکز برای کودکان مهاجر در منطقه کنت را صادر کرده بود. او گفت «این تصاویر ذهنیت استقبال بیشتر از پناهجویان را برای مردم ایجاد می‌کند.» اما برخی از نمایندگان مجلس این ایده وزیر مهاجرت را “احمقانه” خواندند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5040
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x