چهارشنبه 29 حمل 1403 برابر با Tuesday, 16 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تسهیل قانون پذیرش نیروی کار متخصص

آلمان، تسهیل قانون مهاجرت برای جذب نیروی کار متخصص

وزیر کار آلمان از تسهیل قانون مهاجرت برای جذب نیروی کار متخصص در این کشور خبر داد. آلمان در نظر دارد به منظور جذب کردن نیروی کار متخصص در پائیز سال جاری، مبنای اصلی یک قانون مهاجرتی مدرن تر را بنیان بگذارد.

تعداد نیروی کار ماهر هر روز کمتر می شود و کمبود آن بیشتر از قبل حس می شود. به همین دلیل دولت قصد دارد قوانین مهاجرتی را به روز کند.

نشریات آلمان به نقل از هوبرتوس هایل ، وزیر کار کشور آلمان گزارش دادند که قوانین مهاجرتی در پائیز سال جاری تغییر خواهد کرد.

تغییر روش آلمان به مهاجر پذیری هدف دار

به اعتقاد هایل، آلمان باید همه موانع برای جذب نیروی کار متخصص را حذف کند. برای این منظور ، آموزش حرفه ای، آموزش تکمیلی ، شرکت دادن زنان و آسان کردن مهاجرت افراد متخصص؛ در برنامه کار قرار دارد.

وزیر کار آلمان گفت: به همین دلیل پائیز سال جاری ، همراه با فراهم کردن شرایط ،یک قانون مهاجرتی مدرن نیز ترسیم خواهد شد.

وی همچنین گفت: مهاجرت نیروی کار ماهر از خارج به آلمان ضروری است تا مشکل کمبود نیروی متخصص به عاملی برای کند شدن رشد اقتصادی تبدیل نشود.

توافق سه حزب آلمان برای سهولت مهاجر پذیری

سهولت شرایط مهاجرت هدف مند مسئله ای است که احزاب سوسیال دموکرات ، سبزها و دموکرات های آزاد سال پیش در قرارداد تشکیل دولت ائتلافی بر سر آن توافق کردند.

در قرار داد ائتلاف میان این سه حزب در این باره آمده است :«ما خواستار آغازی تازه در سیاست مهاجرتی و هم پیوندی اجتماعی هستیم. آن گونه که برازنده یک کشور مهاجر پذیر مدرن است.»

نانسی فایزر ، وزیر کشور و وزیر کار دولت فدرال در ماه ژوئن از طرح مشترکی برای اصلاحاتی در قوانین مهاجرت خبر دادند که مطابق آن آلمان شرایط مهاجرت نیروی کار ماهر را َآسان تر می سازد.

بر پایه اصلاحات مورد نظر ، نیروی کار ماهر خارجی در صورتی که گواهی طی کردن دوره های آموزشی آنها در آلمان به رسمیت شناخته نشود نیز می توانند جذب بازار کار این کشور شوند.

این افراد می توانند با کمک شرکت هایی که به نیروی کار آنها نیاز دارند و با آنها قرار داد بسته اند برای دریافت تائیدیه مدارکشان پس از ورود به آلمان اقدام کنند.

آلمان به هزاران نیروی کار خارجی ماهر نیازمند است

اتحادیه صنعتگران دولت آلمان تخمین کرده است که هم اکنون واحدهای تولیدی آلمان با کمبود حداقل 250 هزار نیروی ماهر روبرو است.

در زمینه فلزات و الکترونیک از هر پنج واحد فعال ، دو واحد با اختلال در تولید مواجه می شوند زیرا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند.

ابتدای امسال اعلام شد که دولت ائتلافی قصد دارد با تسهیل قانون مهاجرت پذیرای 400 هزار نیروی کار در سال باشد. برآورد می شود در سال جاری شمار کسانی که بازنشسته می شوند حدود 300 هزار نفر بیش از آنهایی باشد که تازه وارد بازار کار شده اند.

بر اساس تازه ترین گزارش اداره آمار فدرال آلمان که آوریل منتشر شد، در سال 2021 شمار مهاجران یا مهاجر تباران در آلمان حدود 22 میلیون و 300 هزار نفر بوده است. این رقم اندکی بیش از 27 درصد کل جمعیت المان است.

آمار گیری از شهروندان با پیشینه مهاجرت در آلمان از سال 2005 آغاز شد و شمار این شهروندان سال گذشته بیشترین تعداد و حدود دو درصد بیش از سال قبل بوده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1942
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x