جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
وزیر کشور آلمان: از ورود پناهجویان جلوگیری می کنیم

وزیر کشور آلمان: با افزایش کنترل مرزی، ورود پناهجویان را متوقف می کنیم

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از تسنیم، نانسی فایزر وزیر کشور آلمان گفت: قصد دارد با افزایش کنترل بر مرزها ، ورود غیر قانونی مهاجران را متوقف کند.

ناکامی اتحادیه اروپا در حل بحران پناهجویان

اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویان هنوز به راه حل مناسبی دست نیافته است.سامانه دوبلین که به این منظور طراحی شده است ،کارایی مناسبی ندارد. بر اساس طرح دوبلین، مسئولیت پناهجویان بر عهده ی اولین کشوری خواهد بود که به آن وارد شده اند. به همین خاطر مسئولیت سنگینی بر عهده ی کشورهای مرزی گذاشته شده است.

یکی دیگر از طرح هایی که پیشنهاد شد، طرح تقسیم عادلانه پناهجویان در کل اتحادیه اروپا بود که با مخالفت بعضی از اعضا فعلا منتفی شده است.

با وجود این وضعیت کشورهای اتحادیه اروپا ، رفتار سختگیرانه ای در رابطه با پناهجویان داشته اند. این رفتارها با حمایت بروکسل انجام می شود که البته باعث انتقادات شدید سازمان های مدافع مهاجران شده است.

آلمان کنترل مرزهایش را به منظور توقف ورود پناهجویان، افزایش می دهد

وزیر کشور آلمان نانسی فایزر ، اعلام کرد: قصد دارد ورود غیر قانونی پناهجویان را با افزایش دادن کنترل های مرزی ، متوقف کند.  او همچنین پذیرش مهاجران اوکراینی را نیز کاری با سختی های روز افزون می داند.

نانسی فایزر از افزایش پناهجویانی که از منطقه بالکان و مدیترانه وارد اتحادیه اروپا می شوند ابراز نگرانی کرد. او گفت: این حقیقتی است که پناهندگان دیگر بسیاری از بالکان به اروپا می آیند باعث نگرانی ام می شود. کنترل مرزی با اتریش تمدید شده است و پلیس فدرال به عنوان بخشی از عملیات تعقیب به طور فزاینده ای مرزهای چک را کنترل می کند. وی این اقدامات سختگیرانه علیه مهاجران را این طور استدلال کرد که : زیرا یک چیز واضح است : همه ما موظف هستیم که ورود غیر قانونی مهاجران را متوقف کنیم تا بتوانیم به افرادی که نیاز فوری به حمایت ما دارند کمک کنیم.

الکساندر دوبرینت ، رهبر گروه منطقه ای حزب سوسیال مسیحی آلمان هم به نشریه بیلد گفت که او انتظار دارد وزیر کشور یک مفهوم ملموس و مشخص برای قطع سریع مسیرهای ترانزیتی ارائه کند و برای محافظت بهتر از مرزهای خارجی با مشارکت اتحادیه اروپا تلاش کند.

وزیر کشور آلمان همچنین به چالش های ناشی از فرار پناهندگان از اوکراین به آلمان اشاره می کند. او گفت : هرچه جنگ بیشتر طول بکشد، اسکان و مراقبت از این همه پناهنده دشوارتر می شود. طبق اطلاعات وزارت کشور آلمان حدودا 992517 پناهجوی جنگی از اوکراین تا 17 سپتامبر به جمهوری فدرال آمده اند.

این موضوع شهرداری ها را نیز در معرض آزمون استرس قرار می دهد. گرد لاندسبرگ ، مدیر کل اتحادیه شهرها و شهرداری ها در آلمان در این باره گفته  است: شهرداری ها در حال حاضر با وضعیتی مانند سال های 2015 و 2016 موجه هستند و نشانه های زیادی وجود دارد که افراد بیشتری در زمستان به آلمان خواهند گریخت.

وی افزود : در حال حاضر شهرداری های زیادی هستند که مجبورند افراد را در سالن های ورزشی اسکان دهند، زیرا همه ظرفیت های دیگر تمام شده است. لندسبرگ هشدار داد که اگر این شرایط تشدید شود ما به سمت محدودیت های واقعی در اقامتگاه برای پناهندگان در زمستان پیش می رویم.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1935
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x