سه‌شنبه 18 ثور 1403 برابر با Tuesday, 7 May , 2024
جستجو
Close this search box.
آموزش تدریس به روشهای مدرن برای معلمان افغان در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ یونسکو اعلام کرد: در طول دو سال اخیر شرایط آموزش تدریس مدرن را برای 500 معلم زن افغانستانی در کشور ایران فراهم نموده است.

مرکز علمی آموزشی سازمان ملل متحد می گوید: این معلمان زن مهاجر در ایران، با کمک دولت ژاپن، سازمان یونیسف در ایران و شماری از دانشگاههای ایران با روش های نوین آموزش آشنا شده‌اند. یونسکو می گوید: برنامه تدریس این آموزگاران زن اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

این نهاد بین‌المللی خاطر نشان کرده که حدود نه هزار دانش‌آموز افغان که در شهرهای مختلف ایران پناهنده هستند، به‌گونه غیرمسقیم از این مهارت‌ها مستفید خواهند شد.

برخی از آموزگاران زن افغان که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان و بسته شدن درب مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم، کشور را ترک کردند، راه‌اندازی چنین برنامه‌ها در زمینه آشنایی با روش‌های مدرن تدریس را مفید می‌دانند.

در همین حال یونسکو، روز چهارشنبه، ۱۴ سرطان، در توییتی گفته است که به‌دلیل محرومیت زنان و دختران افغان از آموزش و تحصیل، رویاهای آنان از بین رفته و این اقدام طالبان غیر قابل‌ قبول است.

گفتنی است که شماری زیادی از کودکان پناهنده افغان در ایران، به‌دلیل محدودیت‌های وضع‌شده از سوی دولت این کشور از رفتن به مکاتب و مراکز آموزشی محروم هستند.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4974
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x