چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تصویب طرح اخذ بهای خدمات برای اتباع

اصلاحیه اخذ بهای خدمات به اتباع خارجی تصویب شد

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه این شورا در مورد لایحه ۱۴۰۱ شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه اخذ بهای خدمات به اتباع خارجی» گفت: بهای مشخص شده برای ارائه خدمات به خانواد‌ه های یک و دو نفره 400 هزار تومان، برای خانواده‌های سه و چهارنفره ۵۰۰ هزار تومان و برای خانواده‌های پنج نفر و بیشتر 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح این لایحه بیان داشت: در مردادماه سال گذشته مصوب شده بود تا سهم درآمد شهرداری تهران از خدمات به مهاجرین و اتباع خارجی ۶۰ درصد و سهم درآمد استانداری از این موضوع ۴۰ درصد باشد.

آخوندی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد ارائه شده از سوی استانداری، شهرداری برای سال جاری اصلاحیه‌ای را ارائه کرده که طی آن سهم درآمد شهرداری ۵۰ درصد و سهم استانداری در این زمینه ۵۰ درصد خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در سال گذشته استانداری پیشنهاد ۵۰ به ۵۰ شدن سهم درآمدی از محل خدمات ارائه شده به اتباع خارجی را به شهر‌های اطراف تهران داده بود که مورد موافقت این شهر‌ها قرار گرفت. حالا ما بر اساس لایحه ارائه شده از سوی شهرداری این مجوز را به شهرداری تهران می‌دهیم تا سقف ۵۰ درصد درآمد با استانداری به تفاهم برسد.

چمران نیز در ادامه بررسی و رای گیری برای تصویب این لایحه اظهار کرد: موضوع افزایش بهای خدمات به اتباع خارجی در همه شهر‌های دیگر استان تهران اخذ و اجرای این موضوع در تهران مغفول مانده است و این خلا موجب بروز مشکلاتی خواهد شد چرا که اتباع برای انجام امور مربوطه این رقم را در شهر‌های دیگر پرداخت میکنند.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته زمینه پرداخت حق خدمات اتباع در تهران هم میسر شده است.

در پایان اعضای شورای شهر این لایحه را به رای گذاشته و اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی با اکثریت آراء موافق به تصویب رسید.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1993
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x