دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
بازداشت و اخراج مهاجران افغان از پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ در پی ادامه روند بازداشت ها و اخراج مهاجران افغان از پاکستان، کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان در این باره اظهار داشت: بازگرداندن اجباری مهاجران افغانستانی از پاکستان که بخاطر ترس از آزار و اذیت طالبان به این کشور مهاجرت نموده اند و قربانی جنگ محسوب می شوند، باعث به خطر افتادن جان آنها می شود.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان روز یک‌شنبه ۲۱ جوزا/خرداد از افزایش دستگیری ها و اخراج پناهندگان افغانستانی به وسیله پلیس پاکستان در روزهای اخیر خبر داد.

در اعلامیه این نهاد آمده است: «اخراج این پناه‌جویان سرگردان، فاجعه‌بار بوده و جان تعداد زیادی از فعالان حقوق‌بشر، زنان معترض، دادستان‌ها، وکلای مدافع، نظامیان و کارمندان حکومت پیشین، فعالان رسانه‌یی، هنرمندان، دگراندیشان و فعالان سیاسی را با خطر بسیار جدی مواجه می‌سازد.»

کمیسیون‌ مستقل‌ حقوق‌ بشر، از حکومت پاکستان خواسته است که از اخراج پناه‌جویان افغان اجتناب کند. این کمیسیون همچنان خواهان گفت‌‌وگوی فوری و جدی کمیساریای عالی سازمان‌ ملل‌ متحد در امور پناه‌هنده‌گان با دولت پاکستان در خصوص جلوگیری از آزار و اذیت مهاجران و اخراج اجباری آنان شده است.

این نهاد تصریح کرده است: «از گزارشگر ویژه حقوق‌ بشر در امور افغانستان، کمیسیون حقوق‌ بشر پاکستان و سایر ماموریت‌ها و ساختارهای منطقه‌ای و بین‌المللیِ تاثیرگذار می‌خواهیم تا وضعیت حقوق‌ بشری پناه‌جویان افغان در پاکستان را بررسی کنند.»

کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان در حالی خواهان توقف فوری بازداشت پناه‌جویان افغان در پاکستان شده که در چند روز اخیر دولت این کشور اقدام به اخراج گسترده پناه‌جویانی کرده است که زندگی‌شان در افغانستان زیر کنترل طالبان با خطر مواجه است.

طبق آخرین آمارها، پولیس پاکستان دست‌کم ۲۵۰ پناه‌جوی افغان در اسلام‌آباد را طی چند روز اخیر بازداشت و زندانی کرده است.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4703
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x