یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ارزیابی وضعیت بیماری های واگیر در اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مدیر درمان و بهداشت شهرستان عنبرآباد از ارزیابی اتباع افغان و پاکستانی از نظر بیماری های مسری نظیر مالاریا، خبر داد. وی افزود: در طول 24 ساعت گذشته 1000 تن از اتباع توسط تیمهای ما مورد ارزیابی قرار گرفته اند که تعداد 220 تن از ایشان مشکوک اعلام شده اند.

وی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیر هشدار داد و افزود: با توجه به شیوع بیماری‌های واگیر در کشورهای افغانستان، پاکستان و دانشگاه همجوار و مثبت شدن چندین مورد مثبت مالاریا و سرخک در شهرستان‌های همجوار، تیم واکنش سریع بیماری‌های واگیر شهرستان وارد عمل شده است.

ملایی از کنترل ورودی‌های شهر عنبرآباد خبر داد و گفت: ۴۸ تیم در سطح همه روستاها، شش تیم در شهر و ورود و خروجی عنبرآباد دو تیم تشکیل شده و همه مهاجرین خارجی جدیدالورود، موارد مشکوک و تمامی افرادی که به مناطق پرخطر سفر کرده‌اند از نظر بیماری‌های واگیر (مالاریا، سل، سرخک، فلج شل حاد، HIV و …) بررسی و از همه موارد مشکوک نمونه تهیه شده است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان عنبرآباد نتیجه تشکیل و استقرار تیم‌های واکنش سریع را نمونه گیری و شناسایی موارد مشکوک و مبتلا به بیماری واگیر و مالاریا عنوان کرد و افزود: در این طرح ۱۰۰۰ نفر از گروه هدف مورد بررسی و آموزش قرار داده شده و تعداد ۲۲۰ نمونه مالاریا، ١٠ نمونه سل، ١٠ نمونه HIV از موارد مشکوک تهیه و برای بررسی به آزمایشگاه ارسال شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5038
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x