شنبه 29 ثور 1403 برابر با Saturday, 18 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجر در تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ شورای کارگران بریتانیا تصمیم دارد برای زندگی و اسکان مهاجران افغانستانی ساکن انگلیس که بعد از قدرت گیری طالبان به این کشور مهاجرت کرده اند، شهری بنا کند.

شورای نیوپورت بعد از اقدام دولت انگلیس مبنی بر اخراج 8 هزار مهاجر افغان از هتل ها، در تاریخ 18 تیر/ سرطان اعلام نمود که به منظور فراهم آوردن خانه و سرپناه برای پناهندگان افغان با مقامات محلی گفتگو کرده اند.

بیشتر اعضای شورای نیوپورت را که حزب کارگر تشکیل می‌دهد، تصمیم دولت مرکزی بریتانیا در مورد اخراج پناه‌جویان از هوتل‌ها را محکوم و بر حمایت از آنان تاکید کرده است. براساس طرح این شورا، قرار است شهری برای بودوباش پناه‌جویان افغان در بریتانیا ساخته شود.

این شورا گفته است: «ما با این شوراهای محلی که هوتل‌ها در آن قرار دارند کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم، افرادی که در حال حرکت هستند، دسترسی عادلانه به محل اقامت در شهر داشته باشند.»

اما محافظه‌کاران در بریتانیا با طرح این شورا مخالفت کرده و گفته‌اند که مقام‌های محلی باید مردم محل را در اولویت قرار دهند.

پیش از این، انجمن حکومت‌های محلی بریتانیا گفته بود که حدود هشت هزار پناه‌جویان افغان که در هوتل‌ها جابه‌جا شده بوده‌اند، پس از تصمیم اخیر دولت مرکزی این کشور در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

این انجمن همچنان هشدار داد که مهلت تعیین‌شده از سوی مقام‌های این کشور برای تهیه مسکن به پناه‌جویان افغان کافی نیست.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5008
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x