شنبه 29 ثور 1403 برابر با Saturday, 18 May , 2024
جستجو
Close this search box.
معترضین لندن

مهاجرت به انگلستان یکی از موضوعات پرطرفدار در حوزه مهاجرت به کشورهای خارجی است. انگلستان با داشتن یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان، فرصت‌های شغلی بسیاری را برای مهاجران فراهم می‌کند. به همین دلیل بسیاری از مردم برای اشتغال یا فرار از جنگ یا امنیت به این کشور میروند.

امروزه پناهجویان زیادی در استکهلم زندگی میکنند آنها در هتل های این شهر سکونت دارند تا به درخواست پناهندگی شان رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی فارسی، گروهی از معترضان به دلیل نگرانی از انتقال گروهی از پناهجویان به شناور بی‌بی استکهلم که در سواحل «دورست» در جنوب بریتانیا قرار دارد،‌ مانع حرکت اتوبوس حامل پناهجویان از هتلی در جنوب لندن شدند. پلیس می‌گوید که صبح روز پنجشنبه گزارشی درباره حضور معترضان در نزدیکی هتلی در محله پکام در جنوب شرق لندن که محل اسکان پناهجویان است دریافت کرده و به این محل رفته است.

بی‌بی استکهلم یک شناور بدون موتور سه طبقه است که دولت بریتاینا از آن برای اسکان گروهی از پناهجویان که منتظر رسیدگی به درخواست پناهندگی‌شان هستند،‌ استفاده می‌کند.

به گفته پلیس معترضان با بستن خیابان مانع حرکت اتوبوسی بودند که پناهجویان را سوار کرده بود. معترضان دوچرخه‌های خود را زیر چرخ‌های اتوبوس گذاشته بودند تا مانع حرکت آن شوند.

وزارت کشور بریتانیا می‌گوید که «به عنوان بخشی از تعهد دولت برای کاهش استفاده از هتل‌ها، پناهجویان به مکان‌های جایگزین برای اقامت منتقل می‌شوند تا هزینه‌های مالیات‌ دهندگان کمتر شود. در اختصاص اقامتگاه به پناهجویان حق انتخابی منظور نمی‌شود.»

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا به بی‌بی‌سی گفت: «پناهجویان می‌توانند نظر و دلایل خود را مبنی بر اینکه چرا انتقال و سکونت در بی‌بی‌ استکهلم برای آنها مناسب نیست، مطرح کنند. این درخواست قبل از هر تصمیم‌گیری به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.» پلیس معترضان را که مانع حرکت اتوبوس شده بودند کشان کشان از اتوبوس دور کرد و یک زن را که بازداشت شده بود،‌ سوار ون پلیس کردند. سه خودرو ون ضد شورش پلیس در مسیر خیابان متوقف شده بود. تعداد زیادی از معترضان در خیابان روی زمین نشستند و شعار دادند.

معترضان می‌گویند که بی‌بی استکهلم محل مناسبی نیست که خانه پناهجویان شود و پناهجویانی که قرار است به آنجا منتقل شوند مدتهاست در پکام زندگی کردند و با اهالی این محل اخت شدند و مایل نیستند که جابه‌جا شوند.

هفته گذشته هم در پی تجمع مشابهی در محله مارگیت لندن،‌ وزارت کشور برنامه انتقال یک گروه پناهجو به شناور بی‌بی استکهلم را لغو کرده بود.

جیمز کلورلی،‌ وزیر کشور بریتانیا در شبکه ایکس (توییتر) نوشت: «اسکان پناهجویان در هتل‌ها برای مالیات‌دهندگان بریتانیایی هر روز میلیون‌ها پوند هزینه دارد. ما اجازه نخواهیم داد این گروه کوچک از دانشجویان که در رسانه‌های اجتماعی ژست می‌گیرند،‌ مانع ما از انجام کاری شوند که برای عموم مردم بریتانیا درست است

حدود ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی همچنان یک گروه حدودا ۱۵۰ نفره همچنان در محل مانده بودند و شعار می‌دادند «ما هیچ جا نخواهیم رفت.» در یک مقطع، هشت خودرو پلیس و سه دستگاه ون ضد شورش در محل پارک شده بود. خیابان هم از هر دو طرف به روی ترافیک بسته شده بود.

معاون کمیسر پلیس لندن در یک پست در شبکه‌های اجتماعی گفت: «ماموران من به سرعت در صحنه حاضر شدند و به مدت طولانی با معترضان رودررو شدند.»

او افزود: «ما همیشه به حق اعتراض مسالمت‌آمیز احترام می‌گذاریم اما صراحتا گفته‌ایم که هر کجا که اقدام مجرمانه و اخلال جدی در نظم وجود داشته باشد با آن به طور قاطعانه برخورد خواهیم کرد.»

وزارت کشور بریتانیا گفته بود که قصد دارد تا اول ماه مه (دیروز) ۱۵۰ هتل محل اسکان پناهجویان را در سراسر این کشور تعطیل کند.

به صدها پناهجو ساکن هتل‌ها گفته شده که باید هتل را ترک کنند.

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا گفت که مسئولان در حال همکاری نزدیک با مالکان اقامتگاه‌ها هستند تا روند خارج کردن پناهجویان به شکلی باشد که کمترین تاثیر را بر زندگی آنها و مقامات محلی داشته باشد.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7068
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x