جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
افزایش مهاجر ستیزی در اروپا

افزایش مهاجر ستیزی در کشورهای مرزی اروپایی

بر اساس یافته های یک تحقیق، رفتارهای خشونت آمیزی مانند: ضرب و شتم، برهنه کردن و سو استفاده جنسی از مهاجران در مرزهای اتحادیۀ اروپا به شدت افزایش یافته است.

این تحقیق از راه گفتگو با ۷۳۳ نفر از مهاجرانی گرد آمده که سعی کردند در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بتوانند به اروپا وارد شوند. با توجه به اظهارات این افراد، اطلاعات تحقیق مشمول ۱۶ هزار مهاجر دیگر هم ، می باشد.

این پروندۀ ۳ هزار و ۱۷۳ صفحه‌یی که توسط شبکۀ نظارت بر خشونت مرزی؛ ائتلافی از سازمان‌های غیردولتی گردآوری شده‌است، داده‌های آن از ۱۵ کشور در امتداد مرزهای اتحادیۀ اروپا، مثل لهستان، یونان، کرواسی و کشورهای بالکان غربی جمع‌آوری شده‌است.

بر بنیاد این تحقیق، از سال ۲۰۱۷ تا اکنون ۲۵ هزار پناهجو به صورت غیرقانونی از اتحادیۀ اروپا اخراج شده‌اند. در همین حال، این گزارش تحقیقی همچنان از موارد بی‌شماری از ضرب و شتم توسط پلیس، بازداشت در سلول‌های نامناسب، برهنه کردن اجباری مهاجران، خشونت و تجاوز جنسی و عدم توجه به درخواست‌های پناهندگی آن‌ها پرده برداشته است.

همچنان در این تحقیق آمده است که تنها ۵ درصد از پناهجویانی که در سال ۲۰۲۱ از اتحادیۀ اروپا اخراج شده‌اند، می‌گویند که خروج شان توأم با «فشار و اجبار» نبوده‌است. این در حالی است که اتحادیۀ اروپا مطابق قوانین داخلی و قوانین بین‌الملل، متعهد به عدم عقب‌راندن پناهجویانی است که از جنگ و آزار و اذیت فرار کرده‌اند.

هوپ بارکر، سردبیر این گزارش و تحلیلگر ارشد شبکۀ نظارت برخشونت مرزی، که بیشتر از چهار سال با مهاجرانی که مجبور به ترک یونان شده بودند مصاحبه کرده‌است، می‌گوید: خشونت علیه مهاجران پس از نشر گزارش BVMN در سال ۲۰۲۰ سیستماتیک‌تر شده‌است.

بارکر همچنان می‌گوید که او به دلیل پیگیری رفتارهای خشونت‌آمیز یونانی‌ها با مهاجران، تحت تعقیب پلیس یونان و افترای رسانه‌های دولتی آن کشور قرار گرفته و مجبور به ترک یونان شده‌است.

اما این در حالی است که دولت یونان بارها اتهامات نقض حقوق بشر از سوی این کشور را رد کرده است. میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در ماه جولای به رسانه‌ها گفت: «این حق هر کشور اروپایی است که از مرزهای خود با رعایت کامل حقوق اساسی محافظت کند. این دقیقاً همان کاری است که یونان انجام داده‌است.»

برخی از فعالان معتقدند که عقب‌راندن غیرقانونی مهاجران می‌تواند به صورت ضمنی توسط قوانین اروپا توجیه شود. از سویی اخیراً مقامات اروپایی در حال بحث روی تغییر مدیریت مرزهای این اتحادیه هستند تا مهاجرت‌های غیرقانونی به این کشورها را مهار کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2717
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x