شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
آغاز ثبت نام حج برای اتباع افغانستانی

ثبت نام حج برای اتباع افغانستانی مقیم ایران از سوی سفارت افغانستان در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از ایراف ، در نتیجه تلاش ها و پیگیری های مداوم نمایندگی های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان مقیم ایران، سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان و موافقت وزارت ارشاد، حج و اوقاف، امسال نیز قرار است تعدادی از مهاجرین افغانستانی در ایران که دارنده کارت آمایش و یا پاسپورت های خانوار باشند، جهت ادای مناسک حج به بیت الله شریف اعزام شوند. سفارت افغانستان در تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد براساس هماهنگی و هدایت وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و سفارت افغانستان در تهران مقرر گردیده است که پروسه ثبت نام مهاجرین افغانستانی مقیم ایران برای ادای حج بیت الله شریف در ۱۴۰۳ آغاز گردد.

در این اطلاعیه آمده است آن عده از مهاجرین که متقاضی اشتراک در پروسه حج بیت الله شریف می باشند، می باید نکات ذیل را در نظر داشته باشند:

۱. دارندگان کارت آمایش، پاسپورت دارای اقامت و برگه سرشماری می توانند ثبت نام نمایند.

۲.سن متقاضی از ۵۶ سال بالاتر نباشد.

۳.از آخرین ادای مناسک حج شان بیشتر از ده سال گذشته باشد.

۴.هرگاه متقاضیان محرم همراه داشته باشند، هنگام ثبت نام، اسم و تخلص محرم شرعی خویش را تذکر دهند.

۶.توانایی جسمی و مالی لازم را داشته باشند(احتمال دارد هزینه حج حدوداً به چهار هزار دلار برسد و هزینه نهایی بعداً اعلام می گردد. )

۷.متقاضیانی که در استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و استان گلستان اقامت دارند در کنسولگری افغانستان در مشهد ثبت نام نمایند.

۸ . متقاضیانی که در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، بوشهر و هرمزگان اقامت دارند در کنسولگری افغانستان در زاهدان ثبت نام نمایند.

۹.طبق طرزالعمل جدید سهم برنده حج بیت الله شریف به هیچ صورت به اشخاص دیگر واگذار نمی‌گردد (حتی اعضای درجه اول فامیل) در صورتی که تصمیم به رفتن نداشته باشند، لطفاً ثبت نام ننموده از ضایع نمودن سهم دیگران جلوگیری نمایند.

۱۰. کسانی‌که در قرعه کشی برنده شده و بعداً انصراف دهند، در آینده به کلی از تمام پروسه های مربوط به حج محروم می گردند.

۱۱. قرعه کشی تحت نظر کمیسیونی در کابل صورت می گیرد، بعد از قرعه کشی به برندگان اطلاع رسانی و تماس گرفته می‌شود و برندگان حج از افغانستان اعزام می گردند و تمامی مصارف از ایران به افغانستان به دوش خود متقاضی می‌باشد.

۱۲. به دلیل جلوگیری از ازدحام مهاجرین، نبود فضای کاری وسیع برای ثبت نام متقاضیان و مشکلات تردد مهاجرین از فاصله های دور به سفارت، ثبت نام حجاج محترم صرفاً بطور آنلاین از طریق لینک ذیل صورت می‌گیرد.

https://app.epoll.pro/37163525

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6997
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x