پنج‌شنبه 30 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کودکان افغان در زندان های پاکستان

ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت کودکان و زنان افغان در پاکستان

سازمان ملل متحد در مورد اخبار مربوط به دستگیری زنان و کودکان افغانستانی مهاجر در زندان های پاکستان ، به شدت ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از تسنیم، دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در کشور پاکستان در رابطه با انتشار عکس ها و اخبار مربوط به دستگیری زنان و کودکان افغانستانی مهاجر در زندان های پاکستان اعلام کرد: این وضعیت به شدت نگران کننده است.
براساس اطلاعات سفارت دولت موقت طالبان در اسلام‌آباد، از مجموع دو هزار شهروند افغانستان که در زندان‌های پاکستان، به‌ویژه کراچی به‌سر می‌بردند، تاکنون حدود 500 نفر آزاد شده‌اند، اما باوجود وعده‌های مکرر، بقیه همچنان زندانی هستند.

سفارتخانه‌ها و نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل نیز ضمن قدردانی از پاکستان به‌خاطر پذیرایی میلیون‌ها پناهجوی افغان در چهاردهه گذشته، از مقامات پاکستانی می‌خواهند تا فوراً این کودکان را آزاد کرده و طبق تعهدات بین‌المللی خود، به آنان حمایت لازم را ارائه دهند.

این نهادها همچنین با اظهار اینکه بازداشت کودکان افغان در پاکستان نقض آشکار حقوق کودکان است، از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر خواسته‌اند که به وضعیت اسفبار پناهجویان افغانستان به‌ویژه زنان و کودکان سرگردان توجه ویژه داشته باشند.

وزیر اطلاع‌رسانی ایالت سند اما با وجود تأیید بازداشت 129 مهاجر غیرقانونی زن افغان در این ایالت و تأیید حضور 178 کودک آنها در زندان، تصریح کرد که کودکان در زندان حضور دارند، اما زندانی نیستند.

وی در توضیح دراین‌باره گفت: براساس قانون، اگر هر کودکی زیر هفت سال سن داشته باشد، ممکن است به او اجازه داده شود که با مادرش در زندان بماند. وقتی پدرشان هم در زندان است، بچه‌ها باید کجا بروند؟

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2926
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x