پنج‌شنبه 30 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتشار تقویم طالبان با حذف روزهای ملی

بررسی بر کناری هبت الله در پی تصمیم ممنوعیت تحصیل دختران

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از 8صبح: شبکه نیوز ۱۸ با انتشار خبری اعلام کرد که مقامات عالی رتبه گروه طالبان در پی واکنش های شدید بین المللی برای ممنوعیت تحصیل دختران ، در نظر دارند برکناری رهبرشان ملا هبت الله را مورد بررسی قرار دهند. گفته شده که در صورت برکناری هبت الله ، ملا عبدالغنی جای وی را خواهد گرفت.

شبکه نیوز ۱۸ ( ۱۰ دلو/ بهمن) به گزارش منابع آگاه نوشت: از منظر گروهی از مقامات طالبان ، تصمیم ملا هبت الله در مورد تحصیل دختران ، باعث نا امیدی شدید و در پی آن تهدید شدن وحدت گروه طالبان است. به همین دلیل این دسته از مقامات، اصرار بر برکناری ملا هبت الله دارند.

یک منبع بلندپایه به نیوز ۱۸ گفته است: «ملا عبدالغنی برادر، معاون اول ریاست‌الوزرای طالبان، به‌عنوان فردی که به احتمال زیاد در صورت سرنگونی امیرالمومنین جانشین آخوندزاده خواهد شد، ظاهر می‌شود و تاکید کرد که بحث‌ها در مراحل اولیه است.»

گفتنی است که پس از روی‌کار‌آمدن طالبان در افغانستان، بحث اختلاف میان آنان همواره مطرح شده است؛ موضوعی که این گروه آن را رد می‌کند.

بیش از یک ماه می‌شود که طالبان فرمان ممنوعیت تحصیل دختران را به دستور ملا هبت‌الله صادر کرده‌اند و مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم همچنان مسدود است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3304
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x