جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
تمدید روادید منقضی شده اتباع افغانستانی

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ جمهوری اسلامی ایران جهت تمدید روادید اتباع افغانستانی که اعتبار روادیدشان به اتمام رسیده است و از تاریخ 1400/03/01 الی 1401/12/29 با روادیدهای سیاحتی، ورود، ملاقات، زيارتي و درمان به ایران آمده اند و اعتبار روادید و یا تمدید روادید آن منقضی شده است؛ تسهیلاتی در نظر گرفته است.

براساس دستورالعمل جدید، از این دسته از اتباع افغانستان موقتا فقط هزینه جریمه دیرکرد روادید( هر ۹۰روز مبلغ ۱۰۰هزار تومان) اخذ خواهد شد و سپس، روادید با اعتبار سه ماه، پس از دریافت مبلغ 100 هزار تومان در گذرنامه آنها صادر می گردد.

مشمولین طرح:

۱- اتباع افغانستانی که از تاریخ 1400/03/01 به بعد با روادیدهای سیاحتی، ورود ، ملاقات ، زيارتي و درمان به ایران وارد شده اند و اعتبار روادیدشان منقضی شده است.

۲- اتباع افغانستانی که از تاریخ 1400/03/01 به بعد با روادیدهای سیاحتی، ورود، ملاقات، زيارتي و درمان به ایران وارد شده اند و اعتبار روادیدشان را برای یک مرتبه تمدید نموده اند و اعتبار تمدید روادیدشان منقضی شده است.

۳- اتباع افغانستانی که از تاریخ 1400/03/01 به بعد با روادیدهای سیاحتی، ورود، ملاقات ، زيارتي و درمان به ایران وارد شده اند و اعتبار روادیدشان را برای دو مرتبه تمدید نموده اند و اعتبار تمدید روادیدشان منقضی شده است.

مراحل طرح:

۱- اخذ نوبت
۲- تحویل گذرنامه
۳- اخذ رسید تحویل گذرنامه
۴- دریافت گذرنامه پس از یکماه

۱- اخذ نوبت:
مراجعه سرپرست و یا یکی از اعضای بالای ۱۸ سال خانواده با اصل گذرنامه های هر یک از اعضای خانوار به یکی از دفاتر کفالت نزدیک محل سکونت
تبصره: افرادی که یک و یا دو مرتبه روادیدشان را تمدید نموده اند، باید به همان دفتر کفالتی که روادیدشان را تمدید کرده است، مراجعه نمایند.

۲- تحویل گذرنامه:

همه افراد دارای گذرنامه در ساعت و تاریخ نوبت به دفتر کفالت مشخص شده در برگه نوبت با اصل گذرنامه مراجعه می نمایند.

داشتن آدرس دقیق محل سکونت، کدپستی و شماره همراه الزامی می باشد.

هزینه ها:
۱- به ازای هر ۹۰روز تاخیر بعد از اعتبار روادید و یا تمدید روادید مبلغ ۱۰۰هزار تومان برای هر گذرنامه ( بعد از ۹۰روز، از یک روز تا ۳۰روز مبلغ 50 هزار تومان محاسبه می گردد.)
۲- مبلغ ۹۷۵۰۰ تومان هزینه امور اداری، تشکیل پرونده و …
۳- مبلغ ۱۰۰هزار تومان هزینه تمدید جدید سه ماهه روادید

۳- صدور و اخذ رسید گذرنامه
۴- دریافت گذرنامه پس از یکماه

سرپرست و یا یکی از اعضای بالای ۱۸ سال خانواده با اصل رسید گذرنامه ها در تاریخ مشخص شده به دفتر کفالت مربوطه جهت اخذ گذرنامه مراجعه می نماید.

نکات مهم:
۱- این طرح به زودی شروع می شود تا زمانیکه اطلاعیه رسمی و زمان شروع طرح در وبگاه کانون اعلام نشده است از مراجعه به دفاتر کفالت خودداری نمائید.

۲- افرادی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ به بعد با روادیدهای سیاحتی ، ورود ، ملاقات ، زيارتي و #درمان به ایران وارد شده اند و از طریق اردوگاه به افغانستان بازگشتند و دوباره بصورت قاچاق وارد ایران شده اند، مشمول این طرح نمی شوند.

3- افراد مشمول این طرح بعد از تمدید روادیدشان می توانند تا زمان پایان اعتبار 3 ماهه تمدید روادید، در ایران بمانند و یا بصورت قانونی از ایران خارج شوند.

4- در مجموع روادیدهای سیاحتی ، ورود ، ملاقات ، زيارتي و درمان ، برای سه مرتبه 3 ماهه (جمعا 9 ماه) تمدید می گردد. ( اگر فردی یک مرتبه روادیدش را تمدید نموده باشد، دو مرتبه و اگر دو بار تمدید شده باشد برای یکبار دیگر قابل تمدید می باشد.)

۵- افراد مشمولی که بدون خانواده و به تنهایی به ایران آمده اند، تمام مراحل را باید خود شخص انجام بدهد.

زمان شروع طرح و اطلاعیه های جدید را در آدرس خبرگزاری مهاجر به اطلاع هموطنان عزیز خواهیم رساند.

منبع: رنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4292
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

[…] نکته: در مجموع روادیدهای سیاحتی، ورود، ملاقات، زيارتي و درمان، برای سه مرتبه ۳ ماهه (جمعا ۹ ماه) تمدید می‌­گردد. لذا اگر فردی یک مرتبه روادیدش را تمدید نموده باشد، دو مرتبه و اگر دو بار تمدید شده باشد برای یکبار دیگر قابل تمدید می­‌باشد. […]

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x