پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
رسمیت بخشیدن به تیم ملی فوتبال زنان افغانستانی

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ گروهی از قانونگذاران ایالات متحده آمریکا طی نامه ای به فدراسیون جهانی فوتبال خواهان به رسمیت شناختن تیم ملی فوتبال زنان افغانستان شدند. افراد این تیم با سقوط دولت پیشین افغانستان مجبور به ترک کشور شدند.

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان هنگامی که طالبان روی کار آمدند، در استرالیا و در تبعید فعالیت می کردند. تسلط دوباره طالبان موجب شد تا بسیاری از این زنان ورزشکار بخاطر آزار و اذیت طالبان، کشور را ترک کنند.

طالبان آزادی ها و حقوق زنان را دوباره به شدت محدود کرد؛ از جمله ممنوعیت زنان و دختران از سیستم آموزشی که به گفته سازمان ملل می تواند “جنایت علیه بشریت” باشد. طالبان همچنان ورزش را برای زنان براساس برداشت خودشان از شریعت اسلامی حرام دانسته و ممنوع کردند.

این گروه قانونگذاران امریکایی به رهبری دان بیکن و دارین لاهود روسای مشترک انجمن فوتبال کنگره از حزب جمهوریخواهان و کاتی کاستور و ریک لارسن، دو قانونگذار احزاب دموکرات، از فیفا خواستند تا “به تیم فوتبال زنان افغانستان اجازه دهد که نماینده هر زن و دختر افغانی باشند که زیر سلطه طالبان گرفتار شده است».

آنها در این نامه با اشاره به تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در تبعید گفته اند: «به خاطر آینده این بازی زیبا و به خاطر پیام مهمی که برای زنان و دختران در سراسر جهان می فرستد، باید به رسمیت شناخته شوند.»

تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در پایان ماه جولای طوماری را راه اندازی کرد و از فیفا خواست تا آنها را به عنوان نمایندگان کشورشان به رسمیت بشناسد. تیم مردان افغانستان همچنان توسط این سازمان رسمیت دارد.

این نامه در حالی منتشر می شود که جام جهانی فوتبال زنان وارد هفته های پایانی خود می شود که رقابت هایش بیشترین حضور تماشاگران در تاریخ این رویداد ورزشی جهانی را داشته است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5324
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x