پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
آیا حساب بانکی اتباع با انقضای مدرک اقامتی مسدود می شود؟

آیا حساب بانکی اتباع خارجی با انقضای مدارک اقامتی شان مسدود می‌شود؟

بعضی از بانک‌ها به مشتریان اتباع خارجی خود ، پیامی فرستاده اند که : مهلت اعتبار مدرک اقامتی شما در حال اتمام است ، لطفا برای پیشگیری از مسدود شدن حسابتان ، با در دست داشتن مدرک معتبر اقامتی به بانک مراجعه کنید.این در حالی است که پروسه تمدید اعتبار مدارک اقامتی در ایران، طولانی می باشد.

این مسئله باعث نگرانی این قشر از جامعه شده زیرا تمدید اعتبار مدارک اقامتی، سازوکار ویژه و زمانبری دارد. با این وجود اگر بانک‌ها بخواهند مطابق پیامک ارسالی با مشتریان غیرایرانی خود برخورد کنند و با انقضای اعتبار مدارک اقامتی آنان، نسبت به مسدودی حساب آن‌ها اقدام نماید، بی‌گمان مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت!

برای رفع این ابهام، در تماس با یکی از شعب بانکی کشور، این سؤال را مطرح کردیم که «سرنوشت حساب بانکی اتباع غیرایرانی با انقضای مدارک اقامتی آنان چه می‌شود؟»

پاسخ دریافتی اما تا حدود بسیاری از نگرانی‌ها کاست؛ به این شرح که در پاسخ گفته شد چنان که مدارک مشتری، پاسپورت باشد، رسید تحویل مدارک به مراجع ذیربط برای تمدید اقامت، تا زمان ارائه مدارک جدید، ملاک عمل است.
نسبت به مدارک غیرپاسپورت، یعنی کارت‌های شناسایی و آمایش نیز به طور معمول، بخشنامه صادر می‌شود که تا سه ماه بعد از اتمام اعتبارشان، به دلیل پروسه دریافت مدارک معتبر جدید، مدارک قدیمی معتبر باشد، لذا مشتریان محترم غیرایرانی از این بابت نگرانی نداشته باشند

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2747
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x