پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تشکیل سازمان ملی مهاجرت

شورای عالی امنیت ایران خواهان تسریع در تشکیل سازمان ملی مهاجرت شد

ابوترابی عضو کمیسیون داخلی شوراهای مجلس ایران گفت: شورای عالی امنیت ملی خواهان تسریع در تشکیل سازمان ملی مهاجرت شده است و برنامه ریزی و راه اندازی آن را از مجلس و دولت خواسته است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا، ابوالفضل ابوترابی در مورد وضعیت روند قانونی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت یا سازمان مهاجرين خارجی ابراز داشت : این سازمان به دلیل ارتباط مهاجرين با خارج از کشور یک سازمان دو وجهی با وجه غالب داخلی است و به همین جهت در یکی از وظایف این سازمان بحث تعامل با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی سایر کشورها و تعامل با NGO ها و خیریه در نظر گرفته شده است.

ابوالفضل ابوترابی افزود: موضوع تشکیل سازمان مهاجرين خارجی یک طرح و یک لایحه است چراکه لایحه دولت در ۹ ماده تنظیم شده بود اما ما در مجلس شورای اسلامی به آن لایحه ۴۰ ماده، ۶۰ تبصره و بند اضافه کردیم تا در مجموع به ۱۰۰ ماده و تبصره کارشناسی شده برسد و اقامت اتباع خارجی که نه از حقوقی برخوردارند و نه شناسایی شده‌اند را ساماندهی کنیم.

به گفته این نماینده مجلس در طرح تشکیل سازمان مهاجرين خارجی به این سازمان اختیار داده شده تا در قبال هزینه هایی که ایران بابت اتباع خارجی می پردازد از حق و حقوق ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کند.

این طرح که پیش‌تر در کمیسیون امور داخلی مجلس رأی آورده و در نوبت صحن قرار گرفته بود، به گفته این عضو کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس شورای اسلامی این هفته به احتمال زیاد دو شوری بودن آن به رای علنی مجلس گذاشته خواهد شد.
ابوالفضل ابوترابی در ادامه اظهار داشت: طرح تشکیل سازمان مهاجرين خارجی از معدود طرح هایی است که شورای عالی امنیت ملی تسریع در تشکیل آن را از مجلس و دولت خواسته است.

وی در پایان اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی بحث تشکیل سازمان مهاجرين خارجی و ساماندهی آنان را در نامه‌ای کتبی از روسای قوای مقننه و مجریه درخواست کرده و این نامه نگاری باعث شد طرح تشکیل سازمان مهاجرين خارجی سریع‌تر در نوبت صحن علنی مجلس قرار گیرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1990
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x