دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
حقابه ایران از هیرمند

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در رابطه با حقابه هیرمند گفت: در این مورد گفتگوهای خوبی با مقامات افغانستان داشته ایم و به نتایج خوبی در این رابطه دست یافته ایم. امیدواریم به زودی بتوانیم جزئیات آن را برای اذهان عمومی توضیح دهیم.

وی افزود: ایران و افغانستان با داشتن حدود 900 کیلومتر مرز مشترک، دو کشور همسایه با مشترکات فراوان هستند. همینطور که میبینید امروز عدد بالایی از افغانستانی ها را در استان ها و شهرهای مختلف خود پذیرایی می کنیم. مشترکات دینی و فرهنگی زیادی با یکدیگر داریم. در بحث مرزها نگاه راهبردی ما به توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی است.

طبعا هرچه مناسبات مرزی ما همکاری های اقتصادی، تجاری و بازارچه های مرزی ما تقویت شود، این به امنیت بیشتر مرزها کمک می کند.  دو طرف گاهی از جمله در روزهای اخیر درگیری های پراکنده ای در بعضی از نقاط مرزی انجام شده و بعد از آن مقامات افغانستان به صراحت اعلام کردند که این درگیری ها هیچ برنامه هدفمندی را پشت سر خود ندارد. برای ما شرایط افغانستان قابل درک است.

در مورد مسئله حقابه از مسیر حقوقی و سیاسی به بررسی خواهیم پرداخت. در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم، آقای رئیس جمهور به آقای کاظمی مسئولیت دادند که به صورت حضوری در مورد مسائل فی مابین با مسئولان کشور مقابل باید به گفتگو. بنشینند. ما سعی بر آن داریم که این مسائل از راه درست پیش برود. لازم به ذکر است در این رابطه به نتایج خوبی دست یافته ایم.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4621
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x