پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
دختر مهاجر افغان برنده بورسیه لوران کانادا شد

دختر پناهجوی افغانستانی برنده بورسیه معتبر «لوران» کانادا شد

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ خانم بنین ارجمند دختر پناهنده افغان بعد از گذشت تنها 18 ماه از مهاجرتش به کانادا، موفق به دریافت بورسیه معتبر لوران با ارزش بالغ بر 100 هزار دلار شد. خانم ارجمند 20 سال دارد و بعد از قدرت گیری طالبان در اوت 2021 با والدینش به کانادا مهاجرت کرده است. وی توانست بورسیه معروف و معتبر لوران کانادا را برای گذراندن دوره تحصیلات عالی از آن خود کند.

او که برنده یکی از 36 جایزه لوران شده است به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر در ساسکاتون زندگی می‌کنم و دیپلم دبیرستان خود را در کالج نوتانا به پایان رسانده و به صورت پاره وقت کار می‌کنم تا هزینه خود و خانواده‌ام تامین شود. وی افزود: زمانی که تازه وارد تورنتو شده بودم، فکر می‌کردم که توان پرداخت شهریه دانشگاه را ندارم. با این حال، تسلیم چالش‌ها نشدم و تمام تلاش خود را برای یافتن راهی برای ادامه تحصیل انجام دادم.

ارجمند در این زمینه توضیح داد: «با مشاوره یکی از اساتیدم، برای جایزه معتبر لوران، بورسیه‌ای به ارزش بیش از 100هزار دلار در طول چهار سال درخواست دادم. برای من، این مانند یک بازگشت به گذشته از همه چیزهایی بود که از سر گذرانده‌ام. باعث شد به تمام جزئیات زندگیم فکر کنم. این بورسیه زندگی‌ام را تغییر می‌دهد. من مطمئن هستم که از طریق این جایزه، خودم را بیشتر رشد دهم و بیشتر آموزش بیبینم».

گفتنی است هر ساله حدود 5000 دانشجو از سراسر کانادا برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام می‌کنند. برنامه بورسیه چهار ساله شامل کمک هزینه سالانه، شهریه رایگان در یکی از 25 دانشگاه کانادا، تجربه کار تابستانی، مربیگری و شبکه است. در حالی که ارجمند در مورد آینده خود هیجان زده است، نگران دختران و زنانی است که در افغانستان از حقوق اساسی خود برای رفتن به مدرسه، کار یا حرکت آزادانه تحت رژیم طالبان محروم شده‌اند.

از زمان بازگشت طالبان به قدرت در اوت 2021، دولت موقت طالبان بیش از 30 حکم صادر کرده است که زنان و دختران افغان را از حق تحصیل، کار و مشارکت در زندگی عمومی منع می‌کند. این مسئله با واکنش های تند جهانی روبرو شد اما حکومت طالبان هنوز هیچ تغییری در حکم های صادر شده درباره زنان نداده است.

منبع: خبر مهاجر

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3909
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوشبحالش

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x