شنبه 15 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
همکاری آذربایجان در زمینه پزشکی با افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر آذربایجان در افغانستان با سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه طالبان با نشر خبرنامه ای از دیدار قلندر عباد، سرپرست این وزارت با الهام محمدوف، سفیر آذربایجان برای افغانستان خبر داده است.

به نقل از خبرنامه، در این دیدار دو طرف در مورد همکاری‌های مشترک در زمینه پزشکی ارتقای ظرفیت کارکنان پزشکی افغانستان، نقش کشور آذربایجان در بخش بهداشت وسلامت و دیگر موضوعات گفتگو کرده است.

از سویی هم‌، سفیر آذربایجان در این دیدار گفته است کشورش در تلاش است تا در زمینه پزشکی، به‌گونه دوامدار با افغانستان کمک و همکاری کند.

در همین راستا، سفیر آذربایجان وعده همکاری و کمک به این بخش را داده است.

این درخواست طالبان در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر سازمان ملل متحد (یونیسف) از کمبود شدید کادر پزشکی و بهداشتی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بود که این کمبود، جان بسیاری از مردم، به ویژه در مناطق دور افتاده را به خطر انداخته است.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که بیش از ۵۰۰ پزشک و کارمند حوزه سلامت در افغانستان را در زمینه مراقبت‌های اضطراری اولیه آموزش داده است.

این اقدامات نشان می‌دهد که بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی افغانستان، یکی از اولویت‌های اصلی طالبان در این مرحله است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7005
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x