پنج‌شنبه 20 ثور 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجران بازگشته از پاکستان

وزیر مهاجران طالبان گفت: با توجه به سیاست جدید پاکستان در اخراج مهاجران افغانستانی برای فراهم کردن سرپناه در زمستان به کمک‌های انسان دوستانه کشورها نیاز داریم.
به گزارش خبرگزاری مهاجر، خلیل‌الرحمن حقانی، وزیر مهاجران طالبان از نهادهای امدادرسان بین‌المللی خواست تا کمپ‌های موقت مهاجران اخراج‌شده از پاکستان را به «کمپ‌های مسکونی طولانی مدت» تبدیل کنند.

حقانی این اظهارات را در نشستی با رافایلا ایودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان و نمایندگان شماری از نهادهای امدادرسان دیگر مطرح کرده است.وزارت مهاجرین در خبرنامه‌ای گفته است که با فرا رسیدن فصل زمستان، مشکلات مهاجران بیش‌تر خواهد شد.

حقانی تصریح کرده است: «از اینکه در فصل زمستان انتقال برگشت‌کنندگان به شماری از ولایات ناممکن است، میخواهیم کمپ‌های موقت را به کمپ‌های مسکونی طولانی مدت تبدیل کنیم و در زمینه به کمک‌های انسان دوستانه کشورها نیاز داریم.»

به گفته این وزارت، کمک‌های اضطراری نمی‌تواند مشکلات آنان را رفع کند و باید در زمینه ساخت سرپناه، ایجاد شغل و کمک‌های اساسی برای مهاجران توجه شود.

براساس خبرنامه وزارت مهاجرین طالبان، رافایلا ایودیس نیز اخراج مهاجران اهل افغانستان از پاکستان را «یک ظلم بزرگ و آشکار» خوانده و از ادامه کمک به مهاجران اطمینان داده است.

پاکستان در ماه اکتبر برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.
بازگشت و اخراج مهاجران از پاکستان، به وخامت بحران بشری در افغانستان افزوده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6234
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x