دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
بازگشت سران افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان اعلام کرد در ماه گذشته ۲۳ مقام حکومت پیشین کشور به افغانستان بازگشته اند. احمدالله وثیق، سخنگوی این کمیسون گفت تلاش‌ها برای بازگشت برخی از اعضای حکومت پیشین کشور همچنان ادامه دارد. پیش از این نیز سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستانی طالبان گفته بود این کمیسیون به جز اشرف‌غنی به همه شخصیت‌های افغانستانی خارج از کشور پیغام فرستاده تا به وطن باز گردند.

همزمان با بازگشت مقامات سابق دولت پیشین افغانستان به این کشور که به درخواست طالبان انجام شده است، وزیر سابق مخابرات و ۲۳ مقام حکومت پیشین افغانستان به کشورشان بازگشته‌اند. همچنین چندین مقام ارشد دولت سابق افغانستان از جمله فاروق وردک وزیر سابق آموزش و پرورش، امان الله غالب مدیر کل سابق شرکت توزیع برق افغانستان، ژنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع و حسن مبارک عزیزی وزیر حمل و نقل به دعوت طالبان به افغانستان بازگشته اند.

به نظر می رسد دعوت طالبان از مقامات سابق برای بازگشت به افغانستان بی ارتباط به ایجاد یک کمیسیون برای برگزاری لویی جرگه (گردهمایی بزرگ سران قبایل افغانستان) نباشد.

در همین رابطه، شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و فلزات دولت موقت طالبان از ایجاد یک کمیسیون برای برگزاری لویی جرگه خبر داده است.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته بود که دولت موقت طالبان باید برای کسب مشروعیت داخلی لویی جرگه برگزار کند تا از این طریق مشارکت همه اقوام افغانستان در امور کشور را تسریع نماید.

خبرگزاری طلوع افغانستان نیز گزارش داده بود که ذبیح الله مجاهد از احتمال برگزاری یک «مجمع افغانستانی‌ها» به منظور بحث پیرامون مسائل افغانستان خبر داده است.

مجاهد در این باره گفته بود: ما هنوز نامی بر آن نمی‌گذاریم ولی یک مجمع افغانستانی‌ها ایجاد خواهد شد و درباره مسائل بحث خواهد کرد.  رسانه های افغانستان گزارش دادند که روند بازگشت مقامات قبلی دولت سابق این کشور به افغانستان همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6957
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x