دوشنبه 24 ثور 1403 برابر با Monday, 13 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کارکنان سازمان ملل خانه نشین شدند

به گزاش خبرگزاری مهاجر؛ روز گذشته دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از مقامات طالبان دستوری حاکی از منع کار زنان افغان در این سازمان دریافت کرد. یوناما اعلام کرد حکومت طالبان زنان کارمند در دفتر سازمان ملل در ننگرهار را از کار منع کرده است. «رزا اوتونبایفوا» رئیس یوناما ماه گذشته در شورای امنیت هشدار داد که طالبان ممکن است که فعالیت زنان در این نهاد را نیز ممنوع کند.

در ماه دسامبر سال پیش طالبان دستوری مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارکنان زن خارجی و افغانستانی در ادارات را اعلام کرد. ولی سازمان ملل از این دستور مستثنی شد. طبق گزارش ها سازمان ملل هنوز دستور مکتوبی درباره ممنوعیت فعالیت زنان در یوناما دریافت نکرده است.

این اقدام طالبان با واکنش های تندی در جهان روبرو شد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: «هر گونه ممنوعیتی، غیرقابل قبول است.» وی افزود: اگر این اقدام معکوس نشود، توانایی سازمان ملل برای رساندن کمک‌های حیاتی به افرادی که به آن نیاز دارند تضعیف خواهد شد.

قرار بود مارتین گریفتیس معاون ملل متحد در امور کمک‌های بشری گزارش‌اش را در مورد وضعیت کمک‌ها به افغانستان روز گذشته (سه شنبه) به سازمان ملل ارایه کند، اما این نشست نیز به همین علت لغو شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4067
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x