جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
رسانه‌های هندی:تحت تاثیر قرار گرفتن تجارت دهلی‌نو و کابل بعد از تنش‌های مرزی افغانستان و پاکستان

یک رسانه هندی گزارش داده که تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان و همچنین بسته ماندن گذرگاه‌های تورخم و چمن به مدت روزها، تاثیر مخرب در تجارت دهلی‌نو و کابل گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، روزنامه‌ « THE TIMES OF INDIA» گزارش داده که تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان و همچنین بسته ماندن گذرگاه‌های تورخم و چمن به مدت روزها، تاثیر مخرب در تجارت دهلی‌نو و کابل گذاشته است.

این رسانه گفته که سه‌شنبه گذشته فقط یک خودروی باربری از گذرگاه عطاری به افغانستان کالا انتقال داده است، در حالی که این رقم پیش از این در روز به ۱۰ کامیون می‌رسید.

بر اساس گزارش این رسانه، بسته ماندن گذرگاه‌ها میان افغانستان و پاکستان وارد کنندگان هندی را مجبور ساخته است تا کالاهای خود را از طریق دبی به دهلی انتقال دهند که این امر افزایش کالاها در بازارهای هند را متوجه شده است.

یکی از بازرگانان اتاق تجارت هند به این رسانه گفته که مبادلات تجاری میان هند و افغانستان به آخرین حد رسیده است.

در همین حال بازرگانان در افغانستان می‌گویند که بسته ماندن گذرگاه‌های مرزی افغانستان و پاکستان میلیون‌ها دلار خساره وارد کرده است و آنان خواستار افزایش بیشتر تجارت میان هند و افغانستان از بندر چابهار شده‌اند.

از سویی دیگر نیز،‌ کاردار سفارت هند در نشست ابتکار منطقه‌ای افغانستان که در کابل برگزار شد بر اهمیت افزایش تجارت از بندر چابهار از طریق ایران تاکید کرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6714
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x