یکشنبه 9 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور پاسپورت برای کودکان زیر 10 سال

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ چندی پیش خبرهایی انتشار یافت که از شروع روند صدور پاسپورت برای اتباع در ایران خبر می داد. در این رابطه سرکنسول افغانستان در مشهد اظهار داشت: شروع طرح صدور پاسپورت الکترونیک فقط در مشهد صورت نمی گیرد بلکه همه نمایندگی های کشور در ایران در این طرح فعال خواهند بود.

جابر انصار افزود: در کنسولگری مشهد تنها مراحل ثبتنام و بایومتریک انجام خواهد شد و بقیه روند و تاریخ دقیق شروع این طرح به ریاست کنسولی وزارت امور خارجه افغانستان بستگی دارد.

چندی پیش آقای جابر انصار، سرکنسول افغانستان در شهر مشهد از آغاز زودهنگام صدور پاسپورت الکترونیک برای مهاجرین مقیم ایران بعد از عید قربان و به صورت همزمان در نمایندگی های افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان خبر داده بود.

وی در این باره بیان کرد که بقیه روند و تاریخ دقیق صدور پاسپورت الکترونیک بستگی به تصمیم ریاست کنسولی وزارت امورخارجه افغانستان دارد.

در همین حال، قرار است تا هفته آینده هیئتی از کابل برای خریداری نیازمندی‌های ازسرگیری پروسه صدور پاسپورت الکترونیک به تهران سفر کند و بعد از خریداری  نیازمندی‌ها، این پروسه  آغاز خواهد شد.

بر اساس این اطلاعات، قرار است سهولت‌های جدیدی در روند صدور پاسپورت الکترونیک در ایران به وجود بیاید و نیمی از کار در مکانی خارج از سفارت و توسط کافی نت‌ انجام شود؛ به گونه‌ای که کافی نت نوبت دهی کرده، اطلاعات متقاضیان را وارد سیستم کرده و درخواست‌کننده پاسپورت، تنها برای بایومتریک به سفارت افغانستان مراجعه خواهد کرد. در این صورت، کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، امکان فعال شدن صدور تذکره الکترونیک در ایران وجود ندارد و صدور تذاکره کاغذی هم با دشواری هایی مواجه است، به همین دلیل، برای شرکت در پروسه دریافت پاسپورت، تنها روند تثبیت هویت که هم اکنون نیز در سفارت و کنسولگری های افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان فعال است، انجام خواهد شد.

در صورت آغاز روند صدور پاسپورت الکترونیک در ایران، دانشجو‌ها، تفکیک پاسپورت طرح خانوار،  نوزادانی که تازه متولد می‌شوند، پیوست یا دعوتنامه به خارج از ایران، طرح خانوار که سرپرست شان فوت‌ شده‌، افراد دارای همسر ایرانی و کسانی که پاسپورت شان مفقود، مخدوش، یا به سرقت رفته و از پولیس نامه دارند، در اولویت قرار دارند.

منبع: رنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5021
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x