پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور پاسپورت الکترونیک در کنسولگری مشهد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به دنبال اعلام سفارت افغانستان در تهران مبنی بر صدور پاسپورت دست نویس برای مهاجران در ایران، رئیس کنسولگری افغانستان در مشهد اظهار داشت که در این کنسولگری نیز برای همه مهاجران متقاضی، بدون هیچ ممنوعیتی پاسپورت دست نویس صادر می شود.

عبدالجابر انصار، سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: سفارت افغانستان در تهران بنابر محدودیتی که دارد، متقاضیان پاسپورت دست‌نویس را طبق برنامه کاری خودشان دسته بندی کرده اند، اما در مشهد هیچ گونه مشکلی وجود نداشته و روند توزیع صدور پاسپورت دستنویس بلامانع، برای همه جریان دارد.

به گفته وی تنها برای افرادی که در دو گروه زیر هستند شروطی وجود دارد:

1- متقاضیان که در خانواده همسر دارای کارت آمایش و در دیگری دارای پاسپورت باشند؛ این دسته افراد باید تغییر وضعیت داده شوند و از اداره اتباع به کنسولگری راجع به تغییر وضعیت شان نامه بیاورند.

۲- متقاضیان پیوست به همسر در کشورهای دیگر؛ این دسته افراد درصورتی می توانند پاسپورت دست نویس را اخذ کنند که کشور مقصدشان امکان صدور ویزا با این پاسپورت را برای آنها بدهد.

جابر انصار با بیان اینکه کنسولگری افغانستان در مشهد روند صدور پاسپورت دستنویس را ساده و راحت نموده گفت: ما کوشش می کنیم تا گره گشای مشکلات هموطنان خود باشیم و به هر متقاضی که به کنسولگری مراجعه می کند، خدمات درست ارائه دهیم.

سرکنسول افغانستان در مشهد همچنین افزود که هزینه پاسپورت دست نویس معادل ۱۸۰ دالر بوده و در صورتی که صدور پاسپورت های الکترونیکی برای اتباع افغانستان در ایران آغاز شود، از اعتبار ساقط می شود.

منبع: رنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4395
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x