شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
سکونت اتباع افغانستانی در کرمانشاه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی در ایران در رابطه با طرح ساماندهی اتباع بدون هویت و مدرک، اظهار داشت: با اجرایی کردن این برنامه در سطح استان، تا به حال تعداد 8 هزار نفر از اتباعی که بدون مدرک و هویت بوده اند، مدرک هویتی اخذ نمودند.

قاسمی افزود: تا کنوم موفق به شناسایی تقریبا 10 هزار تن از این افراد که به چلو موسوم اند و در حومه شهر مشهد زندگی می کنند، شده ایم و این برنامه شناسایی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: چلوها (افراد بی هویت) که حضور ۴۰ ساله در استانهای مختلف کشور داشته اند سرانجام با اجرای طرح ساماندهی اتباع فاقد هویت در این استان شناسایی و کارت آمایش با تابعیت افغانستانی دریافت کرده اند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: برای شناسایی و ساماندهی چلوها در مشهد سه مکان در حاشیه این شهر جانمایی و از این طریق برای این فاقدین هویت، مدارک هویتی و کارت آمایش با تابعیت افغانستانی صادر شد.

قاسمی افزود: طی ماه های گذشته روند اداری و متقاعد کردن این جامعه برای دریافت مدارک هویتی انرژی زیادی از همکاران ما گرفته است.

این درحالی است که گفته شده پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز از اتباع فاقد مجوز ثبت و برآورد شده‌اند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4601
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x