جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ انگلیس و ترکیه یک توافقنامه همکاری به منظور مبارزه با قاچاق انسان منعقد کردند. طبق این قرارداد مرکزی جهت توسعه همکاری ها و مبادله اطلاعات میان بخشهای نظامی و قضایی دو طرف، ایجاد خواهد شد.

وزیر کشور انگلیس گفت: همانگونه که پیشتر هم گفته ایم ما باید هر کاری می توانیم برای مبارزه با باندهای قاچاق انسان عملی کنیم و از ورود قایقها پیشگیری نماییم.

سوئلا براورمن افزود: «مشارکت با ترکیه که دوست و متحد نزدیک ماست، نهادهای انتظامی و قضایی ما را قادر می‌کند که برای این مشکل بین‌المللی با آنها همکاری کنند تا زنجیره تدارکات قایق‌های کوجک را قطع کنیم.»

وزارت کشور بریتانیا همچنین می‌گوید جلوگیری از انتقال صدها قایق کوچک و قطعات آنها در خاک اروپا برای عبور از مرزهای آبی، «جزء اساسی تاکتیک قاچاقچیان انسان» است و باید با آن مقابله کرد.

به گفته دولت بریتانیا این تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات گمرکی و مرزی و امنیتی را تسریع و تسهیل می‌کند و باعث کاهش تعداد افرادی می‌شود که با گذر از کانال مانش با قایق‌های کوچک سعی می کنند خود را به بریتانیا می‌رسند.

رابرت جنریک، معاون مهاجرت وزیر کشور بریتانیا که ماه پیش به ترکیه سفر کرده بود گفت برای اجرای این قرارداد بودجه‌ای در نظر گرفته شده اما به مقدار آن اشاره نکرد و گفت «اساس این توافق پول نیست» بلکه تبادل اطلاعات است.

به گفته دولت بریتانیا مرکز جدید را پلیس ترکیه تاسیس می‌کند تا دو کشور اطلاعات را هرچه سریعتر تبادل و اقدام کنند.

دولت بریتانیا همچنین گفته است برای کمک به ماموران آژانس ملی جرائم و کارمندان وزارت کشور که در ترکیه مستقر هستند نیروی بیشتری را به آن کشور می‌فرستد.

بازگرداندن پناهجویان ترکیه‌ای که با قایق وارد بریتانیا شده‌اند در این توافق گنجانده نشده است.

در دولت بریتانیا این خوش‌بینی وجود دارد که توافق استرداد پناهجویان با ترکیه در آینده نزدیک به امضا برسد، در نشست گفتگوهای مهاجرتی ترکیه-بریتانیا که قرار است در پاییز برگزار شود.

پرترددترین مرز زمینی اروپا، گذرگاه کاپیکوله، مرز ترکیه و بلغارستان است. اتحادیه اروپا قراردادی با ترکیه برای برگرداندن کسانی دارد که بدون مجوزهای رسمی از ترکیه وارد کشورهای این اتحادیه می‌شوند.

اما بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، این توافق دیگر شامل این کشور نمی‌شود هر چند که به گفته آقای جنریک، پیش از برگزیت هم این توافق استرداد خوب عمل نمی‌کرده است.

وزارت کشور بریتانیا می‌گوید در هفت ماه گذشته ۱۴۸۶ شهروند ترکیه با قایق‌های کوچک از کانال مانش خود را به بریتانیا رسانده‌اند و از این نظر اکنون بعد از شهروندان افغانستان هستند.

سال پیش از آن، ۱۰۷۶ شهروند ترکیه خود را با قایق به بریتانیا رسانده بودند که دولت بریتانیا ۱۹۱ نفر آنها را برگردانده است.

زلزله ویرانگر جنوب ترکیه، بسته‌تر شدن فضای سیاسی پس از پیروزی دوباره رجب طیب اردوغان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، و بحران اقتصادی که ارزش پول ملی را بشدت کاهش داده و تورم حدود ۵۰ درصد باعث افزایش پناهجویان از این کشور شده است.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5281
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x