سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
حمایت افغانستان از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مردم و مقامات افغانستان در پیام های جداگانه ای از حمله ایران به اسرائیل که در قبال جنایات این رژیم علیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه کنسولگری ایران در دمشق انجام پذیرفت اعلام حمایت کردند.

مردم افغانستان از حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی استقبال و ابراز خوشحالی کردند. شماری از شهروندان کابل اعلام کردند: حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، حق مسلم این کشور بود و مردم مسلمان افغانستان از اینکه رژیم صهیونیستی هدف این حملات کوبنده قرار گرفت، خرسند و خوشحال هستند.

پاسخ ایران به حمله اسرائیل حق مسلم این کشور بود

گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی در افغانستان طی پیامی تصریح کرد: پاسخ ایران به حمله اسرائیل حق مسلم این کشور بود و مسئولیت حمله آن با سران رژیم صهیونیستی و حامیانش است.

وی افزود: «این یک تحول مثبت است که در جهان اسلام کشورى را مى‌یابیم که در برابر ژاندارم آمریکا در منطقه راه واکنش و انتقام بالمثل را انتخاب مى‌کند، نه سکوت ننگین و تسلیمى ذلت‌بار را».

حمله به اسرائیل حق طبیعی دولت و‌ ملت ایران بوده است

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در نیمه شب ۲۵ حمل ۱۴۰۳ بی سابقه ودر معادلات نظامی منطقه و جهان برای دشمنان خارج از حد انتظار بود. این حمله که در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان قنسولگری ایران در دمشق انجام شد در تطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در چوکات حق دفاع از خود انجام شد حق طبیعی دولت و‌ملت ایران بوده و ما آن را از یکسو اقدام دفاعی مشروع و مناسب در دفاع از خاک و تمامیت ارضی کشور برادر ایران تلقی میکنیم و از سوی دیگر این حرکت صاعقه وار را مرهمی میداند بر دل های زخم خورده بیش از دوملیون فلسطینی ساکن باریکی غزه ، خصوصاً خانواده های بیش از چهل هزار شهید مظلوم و نزدیک به هشتاد هزار زخمی که ۷۰٪ آن زن و کودک بودند که طی نزدیک به ۷ ماه گذشته در زیر ضربات نا برابر رژیم اسرائیل در معرض نسل کشی و اباده جمعی قرار داشتند.

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با اعتقاد بر اینکه گسترش جنگ و ادامه تنش به صلاح ملت های منطقه و جهان بشریت نمیباشد ، امیدوار است که این اقدام دفاعی و محدود ایران درسی باشد برای سران قانون شکن رژیم اسرائیل که دست از تجاوزات و شرارت های شان برداشته و به قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر قطعنامه های صلح در باره فلسطین گردن نهاده و راه معقول را در پیش گیرند و بیشتر از این صلح جهانی را به مخاطره نیندازند.

اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان گفت اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه قانون بین‌الدول، کنوانسیون‌های بین‌المللی مصونیت نمایندگی‌های دیپلماتیک و عرف بین‌المللی را نقض کرده است. وی گفت ادامه‌ قتل و کشتار بی‌رحمانه‌ مردم بی‌گناه فلسطین در غزه از سوی اسرائیل و هدف قراردادن کودکان، زنان، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، پزشکان و امدادگران عامل اصلی بحران و تنش در سطح منطقه و جهانی است.

عبدالله عبدالله افزود جمهوری اسلامی ایران با مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی همسایه‌ ما است و اکنون میزبان میلیون‌ها شهروند افغانستان می‌باشد. هرنوع اقدام از سوی اسرائیل علیه ایران و افزایش تنش تاثیر مستقیم بر وضعیت در افغانستان و عواقب غیر قابل پیش‌بینی و ‌ناگوار برای منطقه و صلح و امنیت جهانی دارد.

حمله ایران به اسرائیل یک اقدام دفاعی بود

رنگین دادفر سپنتا وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی سابق افغانستان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت فرخی یزدی شاعر شهید ایرانی یک بیتی دارد: آخر ای مظلوم از مظلومی چون خود یاد کن/چون ببینی ظالم از ظالم حمایت می‌کند

دادفر گفت آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و بسیاری دیگر با تمام نیرو تلاش کردند تا موشک‌ها و پهپاد‌‌های ایرانی در خاک اسرائیل فرود نیایند.

دادفر افزود تمام کشور‌های غربی و طرفداران آن‌ها ایران را محکوم کردند. حمله ایران به اسرائیل یک اقدام دفاعی بود. بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل‌ هر کشور مورد تجاوز حق دارد اقدامات‌ مقتضی را برای دفاع از قلمروش انجام دهد.

وی افزود اسرائیل خلاف تمام موازین بین‌المللی به نمایندگی سیاسی ایران در دمشق حمله کرده و شهروندان این کشور را کشته بود. نمایندگی‌های سیاسی شناخته شده از منظر حقوقی قلمرو کشور مربوطه می‌باشند. ما با مردم عزیز، هم‌زبان و هم‌فرهنگ ایران همراه و‌ هم‌‌سوییم.

اقدام ایران در حمله به اسرائیل مشروع بود

وزارت خارجه طالبان نیز در بیانیه ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود در اول ماه آوریل بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه را بر خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین المللی روز هدف قرار داد. وزارت خارجه طالبان افزود جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اقدامات دفاعی مشروعی انجام داد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6942
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x