دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مقاصد اصلی مهاجران افغان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مسئولین محلی ولایت هرات اظهار دارند که هر ماه به به طور متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ جسد از مهاجران افغان از مسیر مرزی اسلام‌قلعه، از ایران به کشور آورده می شود. این مسئولین می گویند: این افراد به دلایل قاچاق انسان، حوادث رانندگی، کارهای سخت ساختمانی و بیماری های مختلف در ایران جان می سپارند.

مولوی حضرت آقا، کمیسار بندر اسلام قلعه در ولایت هرات افغانستان گفته است که قاچاق انسان، حوادث ترافیکی، کار ساختمانی و بیماری از عوامل مرگ مهاجران افغان در ایران است.

در کنار قاچاقبران، پیش از این نیز دیده شده که در چندین مورد، شماری از مهاجران افغان درپی شلیک مستقیم نیروهای امنیتی و مرزبانان ایرانی نیز کشته شده‌اند.

کمیسار طالبان در بندر اسلام قلعه می‌گوید که اخیراً به دلیل کاهش ارزش پول تومان، نرخ بازگشت مهاجران افغان از ایران افزایش یافته و هر روز هزاران تن داوطلبانه از ایران به کشور باز می‌گردند.شماری از مهاجران افغان که از ایران برگشته اند به آژانس پژواک گفته اند که انجام کار ساختمانی در ازای دریافت پول جواب‌گوی نیازهای معیشتی آنها نیست، به همین دلیل به کشور بازگشته اند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، در یک ماه گذشته نزدیک به ۵۴۰۰۰ مهاجر افغان از ایران به گونه اجباری اخراج و یا داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌‌اند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ده ها هزار افغان به دلیل فقر، بیکاری و ترس از طالبان به کشورهای همسایه مهاجرت کردند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4350
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x