پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تمدید کارت اقامت مهاجرین افغانستانی مقیم پاکستان

بر اساس تصمیم جدید دولت موقت پاکستان، کارت اقامت بیش از یک میلیون از مهاجران افغانستانی در این کشور به مدت دو ماه تمدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهاجر،رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که دولت موقت این کشور، تصمیم گرفت کارت اقامت نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پناهندگان افغانستانی را تا آخر ماه مارس (فروردین) تمدید کند.

به گفته رسانه‌ها، تصمیم تمدید کارت اقامت این مهاجران در تازه‌ترین نشست کابینه دولت فدرال گرفته شده است.

در پاکستان بیشترین تعداد پناهندگان افغانستان در ایالت های خیبرپختونخوا (شمال غرب) و بلوچستان در جنوب غربی این کشور بسر می برند.

این درحالی است که روند بازگشت پناهندگان غیرقانونی افغانستانی از پاکستان به کشورشان ادامه دارد و آمارهای رسمی دولت اسلام‌آباد از خروج بیش از نیم میلیون افغانستانی حکایت دارد.

دولت پاکستان بنابر درخواست حکومت سرپرست افغانستان به تمدید کارت اقامت پناهندگان ثبت شده این کشور تصمیم گرفت.

تصمیم غیرمنتظره دولت پاکستان در اواخر اکتبر (آبان) سال گذشته برای اخراج اتباع افغانستانی که به طور غیرقانونی در آن کشور مقیم هستند، روابط از قبل متشنج دو کشور همسایه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. طالبان افغانستان اخراج اتباع خود را اقدام ظالمانه طرف پاکستانی توصیف می‌کند.

اواخر آذرماه امسال نخست وزیر پاکستان با کنایه به طالبان افغانستان درخصوص راهکار حل پدیده تروریسم که کابل «نگاه اسلام‌آباد به درون» را لازمه آن می‌داند، گفت: بازگرداندن اتباع خارجی غیرقانونی، راهکار ما برای حل مشکلات داخلی است و دیگر اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی پاکستان با خطر مواجه شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6744
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x