جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از آبهای یونان و ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سران بریتانیا اظهار داشتند: شمار مهاجران وارد شده به بریتانیا در جولای سال جاری که از مسیر کانال مانش به این کشور وارد شده اند، به 3300 تن رسید. گفتنی است که در سراسر ماه جولای سواحل بریتانیا با آب و هوای بارانی و بادهای شدید روبرو بوده است.

طبق برآورد دولت بریتانیا، تعداد مهاجران وارد شده از مسیر کانال مانش و به وسیله قایقهای کوچک در ماه جولای به 3299 نفر رسیده است.

اگر چه این رقم در مقایسه با ماه جولای ۲۰۲۲ (۳۶۸۳ مهاجر) اندکی کاهش را نشان می‌دهد اما از این جهت که ماه جولای امسال بر خلاف سال گذشته، شاهد باران‌ها و وزش‌ بادهای شدید در کانال مانش بود، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

قاچاقبرانی که در سواحل مانش در انتقال مخفیانه مهاجران به بریتانیا نقش دارند، تغییرات آب و هوا در این منطقه را با دقت تحت نظر دارند زیرا این تغییرات می‌تواند در حرکت کشتی‌های کوچک از سواحل فرانسه به سوی بریتانیا نقش بزرگی بازی کند.

در ۱۸ جولای گذشته، حدود ۲۰۰ مهاجر با استفاده از فضای مساعد تعطیلات تابستانی در قایق‌های کوچک به سوی بریتانیا به راه افتادند. به گفته مقام‌های بریتانیایی، در این روز ۵۷۴ مهاجر توانستند از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شوند.

این مقام‌ها همچنان می‌گویند که قاچاقبران تلاش می‌کنند شمار هر چه بیشتری از مهاجران را در کشتی‌های کوچک جابجا کنند. در حالی که سال گذشته رقم متوسط مهاجران در یک کشتی کوچک ۴۱ نفر بوده است در جولای امسال این رقم به ۵۲ نفر رسیده است.

تلاش‌های بریتانیا برای مبارزه علیه مهاجرت غیرقانونی

به این ترتیب از آغاز جنوری تا پایان جولای امسال ۱۴۷۳۲ مهاجر وارد بریتانیا شده‌اند. باید گفت که رقم یاد شده مهاجرانی را در بر نمی گیرد که توسط نیروهای بریتانیایی کنترول نشده و یا توسط نیروهای دریایی فرانسه از کانال مانش نجات یافته و به سواحل فرانسه برگردانده شده‌اند.

عبور پناهجویان از کانال مانش مسأله‌یی است که دولت بریتانیا را به شدت درگیر کرده‌است. ریشی سوناک نخست‌وزیر این کشور از آغاز کارش تا اکنون، جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور را در صدر دستور کارش قرار داده است.

در ۱۸ جولای، حکومت بریتانیا لایحه‌یی را به تصویب رساند که به اساس آن مهاجران وارد شده از کانال مانش، حق ارایۀ درخواست پناهندگی را نخواهند داشت اما این لایحه با انتقادات جدی روبرو شده است.

حکومت بریتانیا همچنین تصمیم گرفته است شماری از مهاجران را در سرپناه‌های شناور جابجا کند. قرار بود یکی از این سرپناه‌های شناور به نام بیبی ستوکهولم که در بندر پورتلند لنگر انداخته، روز گذشته اولین گروه از پناهجویان را بپذیرد اما به گفته مقام‌ها، این برنامه به دلیل بررسی‌های ایمنی در این سرپناه، به تاخیر افتاد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5186
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x