جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کانادا 30 هزار مهاجر افغان را منتقل نموده است

رکورد شکنی نرخ مهاجر پذیری کانادا در سال گذشته میلادی

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از دیاران؛ بر طبق خبری از سی‌آی‌سی نیوز، نرخ مهاجر پذیری کانادا در دو سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است. طبق این خبر کانادا در سال ۲۰۲۲ میلادی به تعدادی بالغ بر ۴۳۷ هزار مهاجر اقامت دائمی داده است. کانادا برای جبران کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف بازار کارش به سیاست مهاجرپذیری روی آورده است.

این ارقام نشان دهنده رشد 8 درصدی اخذکنندگان اقامت دائمی این کشور در یک سال گذشته نسبت به سال 2021 است. هند با بیش از 118 هزار مهاجر بیشترین گروه از مهاجران را به کانادا دارد. بعد از آن چین با ۳۱ هزار و ۸۱۵، افغانستان با ۲۳ هزار و ۷۳۵، نیجریه با ۲۲ هزار و ۸۵، فیلیپین با ۲۲ هزار و ۷۰، فرانسه با ۱۴ هزار و ۱۴۵، پاکستان با ۱۱ هزار و ۵۸۵، ایران با ۱۱ هزار و ۱۰۵، ایالات‌متحده با ۱۰ هزار و ۴۰۰، سوریه با ۸ هزار و ۵۰۰ مهاجر.

همان گونه که مشاهده می‌­کنید افغانستان در رتبه سوم و ایران در رتبه هشتم مهاجرفرستی به کانادا قرار دارند. کانادا که از دیرباز به عنوان کشوری مهاجرپذیر شناخته می­‌شود، در سالیان اخیر تلاش کرده با جذب مهاجران نیاز بازار کار خود به کارگران ماهر و غیرماهر را جبران کند. در کنار آن سیاست­‌گذاری ویژه­‌ای نیز برای جذب دانشجویان بین­‌المللی و سرمایه‌­گذران انجام داده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3753
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x