جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرین بازگشته از پاکستان

سازمان ملل اعلام کردند که شمار زیادی از پناهندگان افغانستانی، پس از بازگشت از پاکستان همه امکانات خود را از دست داده‌اند و در فصل زمستان با خطر مرگ رو به رو هستند

به گزارش خبرگزاری مهاجر ،‌ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز یکشنبه ۱۹ آذر،‌ در پیامی هشدار داد که اگر برای پناهندگان افغانستانی که از پاکستان بازگشت داده شده‌اند، سرپناهی ساخته نشود، احتمالاً در زمستان سخت امسال جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس اعلام این نهاد، شمار زیادی از بازگشت کنندگان افغان همه امکانات خود را از دست داده‌اند و چیزی برای محافظت از خود در فصل زمستان ندارند.

در این پیام آمده است:« در میان کسانی که به افغانستان بازگشته‌اند، خانواده‌هایی هستند که هرگز در این کشور زندگی نکرده‌اند. آنها برای یک یا چند نسل در پاکستان زندگی کرده‌اند و ممکن است خانه یا خانواده بزرگی برای بازگشت نداشته باشند.»

کمیسیاریای پناهندگان سازمان ملل افزود:« تعداد زیادی از آنها در حالی به افغانستان می‌آیند که به علت سردی هوا و سفر دشوار پاکستان به بیمارهایی چون برونشیت دچاراند.»

براساس اطلاعات، از اوایل ماه اکتبر تا کنون، دست‌کم ۵۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی از پاکستان اخراج و یا هم داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل می‌گوید که هوا در گذرگاه‌های مرزی سرد و شرایط برای نهادهای مددرسان نیز نهایت دشوارشده است، این درحالی است که بسیاری از خانواده‌های اخراج شده نمی‌دانند که از کجا و چگونه زندگی خود را دوباره در افغانستان آغاز کنند.

پاکستان در ماه اکتبر برای مهاجران غیرقانونی از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند؛ در غیر این ‌صورت، اخراج می‌شوند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6338
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x