شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
استرالیا 300 هزار پناهجو را می پذیرد

پذیرش 300 هزار پناهجو در استرالیا / اخذ ویزا تسهیل خواهد شد

دولت آنتونی آلبانیزی ، نخست وزیر استرالیا قصد دارد در سال جاری میلادی شرایط پذیرفتن 300 هزار پناهجو در استرالیا را فراهم نماید. این مسئله باعث نگرانی برای افزایش قیمت مسکن و اجاره خانه ، فشار بیشتر بر بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین کمبود فضا و نیروی آموزشی در مدارس شده است.

چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا،اعلام کرد: در بودجه ماه اکتبر حدود 235 هزار پناهجو را پیش بینی کردیم که به احتمال زیاد این کافی نیست. به این دلیل که کمبود در بخش نیروی کار باعث جذب نیروهای ماهر خارجی بیشتری خواهد شد.

دولت همچنین در تلاش است که از حجم و دشواری فرایند ویزا بکاهد که این مساله نیز استرالیا را برای مهاجران جذاب‌تر می‌کند. اعلام شده است که تعداد مکان‌های موجود برای مهاجران ماهر از ۷۹۶۰۰ به ۱۴۲۴۰۰ افزایش یافته است.

همچنین قرار است رسیدگی به درخواست ویزای نیروی کارماهر در سال ۲۰۲۳ در اولویت قرار بگیرد و حقوق کار پس از تحصیل و ساعات کار نامحدود نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم شود.

چالمرز گفت: ما با کمبود جدی مهارت و نیروی کار مواجهیم که این کمبود در رشد اقتصادی مانند ترمز دستی عمل می‌کند. در همین حال، آنجلا ناکس، دانشیار کار و سازمان در دانشگاه سیدنی، گفت که هجوم مهاجران می‌تواند مشکلات جدی کوتاه مدت ایجاد کند.

او توضیح داد: در کوتاه‌مدت، فشار بیشتری بر مسکن، مدارس و بیمارستان‌ها وارد می‌شود. او با پیش‌بینی اینکه تعداد کل مهاجران ممکن است از ۳۰۰ هزار نفر هم بالاتر برود، به دولت هشدار داد که باید مراقب بازار کار محلی باشد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3193
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x