جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور کارت شناسایی هوشمند اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مدیر کل اتباع خارجی سازمان ملی مهاجرت ایران از عملی شدن برنامه صدور کارت‌ شناسایی هوشمند اتباع خارجی در استان های ایران خبر داد.

اصغر بلوکیان روز پنجشنبه 18 خرداد/جوزا هدف از این طرح را خدمت رسانی قانون مند و پیشگیری از سرگردانی مراجعین خارجی در ادارات ایران در بخش های گوناگون نظیر خدمات تحصیلی، درمانی، بهداشتی و تردد، عنوان کرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان داشت: اجرای سیاست های دولت سیزدهم در ارتباط با تسهیل در ارائه خدمات و ترسیم چهره واقعی نظام جمهوری اسلامی در حوزه ارائه خدمات قانونی و مصوب به اتباع خارجی مورد تاکید است.

سید هادی طباطبایی افزود: هماهنگی و تعامل با دستگاه های ذیربط در حوزه اتباع خارجی و نیز سازمان ها و نهادهای بین المللی ضروری است.

مدیرکل جدید اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز گفت: تحقق سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم در ارتباط با سامان بخشیدن و اجرای طرح هوشمند مدیریت اتباع خارجی مورد تاکید است.

حسین شرافتی راد بیان داشت: در حوزه اتباع خارجی با چالش ها، آسیب ها و راههای برون رفت از معضلات، آشنایی کامل دارم و با همکاری و تعامل با دستگاه های داخلی و خارجی و همچنین اهتمام کارکنان اداره کل امور اتباع استان، گام های اثربخشی در این زمینه برداشته خواهد شد.

همچنین در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سید علی قاسمی، حسین شرافتی به عنوان مدیرکل جدید اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی معارفه شد.

شرافتی راد پیش از این سابقه فرمانداری شهرستانهای تایباد و تربت حیدریه و مدیرکلی دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی را در کارنامه دارد.

مطابق اعلام رسمی مسوولان جمهوری اسلامی، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌ میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز فاقد مجوز برآورد شده اند.

منبع: رنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4692
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x