جمعه 21 ثور 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال مهاجران افغان به آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ برای تعداد دو هزار تن از کارکنان محلی افغان نظامیان انگلیس که به مدت یک سال در مسافرخانه های اسلام آباد سرگردان اند، ویزای انگلیس صادر می شود. وزارت داخله ی این کشور برای این افراد که شامل 700 کودک نیز می شوند ویزای فوری صادر خواهد کرد.

گفتنی ست این افراد که اغلب مترجم های نظامیان بریتانیا و نیز اساتید زبان انگلیسی بوده اند بعد از وعده دولت انگلیس برای منتقل نمودن این افراد، مدت یک سال است که در مسافرخانه های پایتخت پاکستان به سر می برند.

سویلا براورمن، وزیر داخلۀ بریتانیا اعلام کرد که طبق تعهد قبلی، به این گروه از افغان‌هایی که با کار کردن در کنار نیروهای بریتانیایی جان شان را به خطر انداخته‌اند، ویزای فوری صادر شود؛ اما این مقام مشخص نکرده‌است که روند انتقال آن‌ها چه مدتی را دربر خواهد گرفت.

این درحالی است که برخی از همین افغان‌ها در هفته‌های گذشته از طولانی شدن روند انتقال و بی‌سرنوشتی در اسلام‌آباد شکایت کرده بودند.

از سویی هم نزدیک به هشت هزار افغانی که قبلاً در روند تخلیه از افغانستان به بریتانیا انتقال یافته‌اند، هم‌اکنون به دلیل کم‌بود مسکن در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند. این گروه از افغان‌ها نزدیک به دو سال را در هوتل‌هایی با هزینۀ دولت به سر کرده‌اند. دولت بریتانیا بخشی از مسوولیت پیدا کردن خانه را به دوش خود این پناهجویان گذاشته‌است.

در همین حال برخی از شوراها در بریتانیا ابراز نگرانی کرده‌ و گفته‌اند که ممکن است شماری از این ۲هزار افغان نیز به دلیل نبود مسکن از سفر به بریتانیا محروم شوند.

این افغان‌ها پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان و در پی اقدامات انتقام‌جویانۀ این گروه علیه همکاران محلی نیروهای بین‌المللی، به پاکستان فرار کردند و پس از اعلام طرحی برای انتقال، تا اکنون با هزینۀ دولت بریتانیا، در هوتل‌ها زندگی می‌کنند.

منبعی می‌گوید که این مترجمان در صورت انتقال به بریتانیا، در هوتل‌ها اقامت نخواهند داشت؛ همچنان می‌افزاید که وزارت داخله اشاره کرده است که آن‌ها پیش از ورود به بریتانیا، باید محل اقامت خود را جستجو کنند.

به باور این منبع، پیدا کردن محل اقامت برای کسانی که حتا تا هنوز بریتانیا را ندیده‌اند، «دشوار و ناممکن» به نظر می‌رسد.

این در حالی‌است که وزیر گفت: «بریتانیا برای کمک به افغان‌های در معرض خطر، تعهد بلندپروازانه و سخاوتمندانه‌یی داشته و تا اکنون حدودد 24 هزار افغان را پناه داده‌است.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5062
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x