شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کاظمی قمی

نماینده ویژه‌ و سرپرست سفارت ایران در کابل گفت: مهاجرین افغانستان مهمان کشور ما هستند، علیرغم سنگ اندازی‌هایی از داخل و بیرون از ایران صورت می‌گیرد، رابطه اخلاقی بین دو ملت برقرار بوده و هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه‌ جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، در یک کنفرانس خبری در کابل، با اشاره به حوادث طبیعی اخیر ولایت هرات و ابراز همدردی با زلزله زدگان گفت: جمهوری اسلامی همیشه در کنار مردم افغانستان بوده و اکنون نیز از هیچ نوع همکاری با آسیب دیدگان دریغ نخواهد کرد.

وی افزود:« مهاجرین افغانستان مهمان کشور ما هستند، علیرغم سنگ اندازی‌هایی از سوی عناصر افراطی در داخل و بیرون از ایران که می‌خواهند میان دو ملت نفاق و بدبینی ایجاد کنند، بین ایران و افغانستان رابطه اخلاقی همچنان باقی است و هیچ تغییری نکرده است.»

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان در میان مهاجرین غیرقانونی افراد مخل امنیت که اعمال ناهنجار انجام دهد و یا حضور افراطی‌ها در داخل ایران منتفی نیست، اما ملت‌های دو طرف و دولت‌ها باید توجه داشته باشند که دشمن از همین عناصر می‌خواهد سوء استفاده کند؛ از این طرف روحیه ضد افغان را بزرگ می‌کند و از آن طرف نیز یک عده را علیه مهاجرین تحریک می‌نماید.

وی تصریح کرد:« هر دولتی مسئولیت دارد که برای تأمین امنیت خاک و مردم خود با افراد غیرقانونی برخورد دارد، اما شیطنت دشمن و واقعیت ایران در آنچه نسبت به مهاجرین می‌گذرد را باید در نظرگرفت.»

کاظمی قمی در خصوص کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان هرات گفت:« کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده شده و اقدامات اولیه برای نجات گیرماندگان زیر آوار پس از زلزله آغاز شده است. همچنین ایجاد درمانگاه‌های صحرایی برای مداوای زخمی‌ها و ایجاد گروه تماس با کشورهای همسایه برای کمک رسانی از طریق مرز ایران از جمله کارهایی است که جمهوری اسلامی به دست گرفته است. آنچه در افغانستان مهم است، خواست مردم است.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5615
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x