چهارشنبه 19 ثور 1403 برابر با Tuesday, 7 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت غیرقانونی از مسیر کانال مانش

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ تعداد زیادی از مهاجران در روز سه شنبه به دلیل هوای مناسب تابستان در کانال مانش با قایق ها به سمت بریتانیا سرازیر شده اند. حدود ۲۰۰ مهاجر از اسلک و بلون سور میر به وسیله ۶ قایق کوچک راهی سواحل بریتانیا شدند. در این زمان ۴۸ نفر در مناطق جنوبی لو توکه از مرگ جان سالم به در بردند و ۵۵ نفر نیز در منطقه سام بازداشت شدند.

فرانس بلو می‌گوید که حدود ۴۰ پناهجو از جمله یک زن با نوزاد سه ماهه‌اش پیش چشم مسافرانی که برای گذراندن تعطیلات تابستانی به این مناطق آمده بودند، به عزم عبور از کانال و رسیدن به سواحل بریتانیا به قایق‌ سوار شدند. در عکس‌های که رسانه‌های محلی از این رویداد نشر کرده‌اند، قایق بادی پرباری دیده می‌شود که در حال خروج از بندر است.

گفته می‌شود که این پناهجویان با استفاده از روش «قایق‌تکسی» به قایق‌ها سوار شده‌اند. در این روش معمولاً قاچاقچیان یا پناهجویان قایقی از داخل دریا را به نزدیکی ساحل می‌آورند و سپس با وارد شدن به آب خود را به قایق می‌رسانند. با این ترفند از مداخلۀ پولیس جلوگیری می‌کنند؛ چون قایق از قبل داخل دریاست.

از سویی هم در اوایل صبح همین روز ۴۸ پناهجو از آب‌های مناطق لو توکه نجات داده شدند. قایق این پناهجویان دچار عوارض شده بود که توسط نیروهای مرکز عملیات منطقه‌یی نظارت و نجات از آب بیرون کشیده شدند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5074
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x