دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور پاسپورت الکترونیک در کنسولگری مشهد

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از تسنیم، روزنامه فارن پالیسی در خبری نوشت: دولت پیشین افغانستان با یک کمپانی لیتوانیایی قراردادی برای چاپ 3 میلیون گذرنامه افغانستانی بسته بوده است ولی این کمپانی در حال حاضر از تحویل پاسپورت ها به سفارت های فعلی خودداری می کند.

این روزنامه به‌ گفته دیپلمات‌های افغانستان خبر داده که این شرکت می‌گوید نهادی که با آن‌ قرارداد بسته بود، دیگر وجود ندارد تا پاسپورت های چاپ‌شده را به آن بسپارد. بر طبق گزارش های رسیده در حال حاضر گذرنامه‌های معتبر افغانستان در بازار سیاه کشورهای منطقه تا 1500 دلار فروخته می‌شود.

نداشتن گذرنامه، مهاجران افغانستان را در کشورهای مختلف جهان با مشکل روبه‌رو کرده است. این مهاجران برای طی مراحل کارهای اداری پناهجویی یا شهروندی‌شان به مدارک شناسایی مثل گذرنامه نیاز دارند، همین‌طور برای بسیاری از مهاجران مسافرت بدون داشتن گذرنامه امکان‌پذیر نیست.

سفیران دولت سابق افغانستان می‌گویند در این زمینه به اتحادیه اروپا، آمریکا و این شرکت لیتوانیایی مراجعه کرده‌اند و افراد مطلع گفتند: وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد بیشتر گذرنامه‌ها به کابل تحویل داده شود، با این وعده که مقداری نیز به این نمایندگی‌ها انتقال داده ‌شود.

شرکت «گارسو پاساولیس» نیز گفته است: در زمان حاضر، در هماهنگی با نمایندگی اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آمریکا تحویل‌دهی گذرنامه‌های سفید به کابل بر اساس قرارداد در حال انجام است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4030
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x